נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:BN-2A-26 איילנדר

יצרן:בריטן נורמן, במברידג', בריטניה

מספר יצרן:0139B

תולדות המטוס:

ביצע את טיסת הבכורה כדגם BN-2A ב-15 בדצמבר 69. למטוס הוקצה בארה"ב סימן הרישום N865JA ע"ש חברת ג'ונאס איירקרפט אנד ארמס מניו יורק, שהיתה הסוכן של בריטן נורמן בארה"ב.

המטוס לא נשלח לחברה ורישומו הוסב בבריטניה בינואר 70  ל-G-51-65 שהיה סימן רישום לצורך טיסות ניסוי ורישוי. באותו חודש הוסב סימן הרישום ל-G-AXVR על שם חברת בריטן נורמן, והיא מכרה את המטוס ב-3 בפברואר 70 לחברת התעופה Aurigny Air Services LTD   מאיי התעלה.המטוס שימש את החברה לטיסות בין איי התעלה וגם לבריטניה.

בינואר 73 נמכר לחברת התכופה הסקוטית Loganair    מגלזגו, ושם קיבל את הכינוי "Captain E.E.Ferguson OBE ".המטוס ביצע את קו הטיסות לאי Flotta ,בקצה הדרומי של סקאפה פלו.


בשירות לוגנאייר, ש"ת גלזגו, אמצע שנות ה-70 (Photo:GAAECׂ)

בנובמבר 77 נמכר חזרה ליצרן, נמכר  לחברה האמריקאית Air Investments מפורט לאודרדייל שבפלורידה, הוקצה לו סימן הרישום האמריקאי N139BN והוא הוטס לארה"ב ב-12 באפריל 78. חודשיים אחר כך הוחכר לחברת התעופה Guyane Air Transport  שבסיסה היה בקאיין שבגינאה הצרפתית. באותה שנה הוחכר לחברת התעופה   Air Sport west indies מסן ג'ין באי סנט ברת'ולומיי,

עם הגיעו לארה"ב, עדיין בסכמת הצביעה של לוגנאייר (Aviationphotocompany)

ב-12 בספטמבר 79 נמכר לחברת התעופה CCS Aviation מהאקנסאק בניו ג'רזי, שהחכירה אותו באותו חודש לחברת התעופה  LucayaAir Enterprices מפריפורט שבאיי בהאמה.החברה רכשה את המטוס באוגוסט 85 והסבה אותו לדגם BN-2A-8. יצא משירות ואוחסן בש"ת אופה לוקה.

N139BN  בשדה התעופה אופה לוקה, ללא הגה גובה. צולם בשנת 85.(Photo:Clint Groves)

בדצמבר 86 נמכר לחברת התעופה LANSA   מהונדורס ושם קיבל את סימן הרישום HR-LAR.במאי 91 נמכר לחברת התעופה האמריקאית Baron Thomas Aviation מדאלאס שבטקסס, הוחזר לארה"ב ורישומו הוסב לN139BT-.בשלב מסויים שודרג לדגם BN-2A-26. חודשיים אח"כ נמכר לחברת IA Aviation Co.   מדוראנט שבאוקלהומה, ובספטמבר 91 נמכר לחברת התעופה ברק שרותי תעופה מחיפה.קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-CCO והוטס ארצה.

ברק הפעילה את המטוס לטיסות פנים ארציות עד שנמחה בתאונה.
לייבסיטי - בניית אתרים