נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:A.330-243

יצרן:איירבוס אינדוסטרי, טולוז, צרפת

מספר יצרן:1008

טיסה ראשונה:24 במרץ 2009

קונפיגורצית מושבים: C42Y288

תולדות המטוס:

יוצר עבור חברת החכרת המטוסים ILFC. הוחכר לחברת XL Airways ואף קיבל סימן רישום בריטי G-XLXD   אולם לא נמסר לחברה ובמקום זאת הוחכר לחברת High Fly Transportes Aereos S.A. מפורטוגל ב-28 באפריל 09   וקיבל את סימן הרישום CS-TFZ. לאחר חצי שנה הוחכר לחברת התעופה הלאומית האינדונזית "גארודה" עד 1 בינואר 10 , ב-10 במרץ 10 הוחכר לחיל האויר הבלגי עד  20 באפריל, ואז הטיסה אותו הי פליי עבור חברת התעופה Air Mediteranee . ב-1 ביולי 10 הוחכר לחברת XL Airways עד 1 בספטמבר 10, וב-8 באוקטובר 10 הוחכר שוב לגארודה עד 20 בדצמבר.


בשירות גארודה (Photo:Fahruddin Nur Hakim) בשירות XL (צילום:Michael Stappen)

גארודה חכרה שוב את המטוס והפעם מ-27 בספטמבר 11 ועד 11 בדצמבר 11, וב-28 במאי 12 הוחכר לחברת התעופה קורסאייר עד 4 בדצמבר 12.ב-19 בדצמבר 12 הוחכר לחברת  Livingston Compagnia Aerea ששינתה את סידור המושבים לקונפיגורציה C18W18Y270. החברה החזירה את המטוס להיי פליי ב-9 באפריל 13, וב-5 בספטמבר  13 המטוס הוחכר שוב לגארודה עם סידור המושבים המקורי והוחזר ב-21 בנובמבר 13.

ב-24 במרץ 14 הוחכר לחברת התעופה Flynas  . בינתיים המטוס נמכר לחברת החכרת המטוסים AerCap , ו- Flaynas החזירה אותו להיי פליי ב-21 באוקטובר 14. היי פליי הטיסה אותו עבור חברת התעופה תומס קוק איירליינס מ-29 במאי ועד 1 בספטמבר 15, ב-24 באוקטובר 15 הוחכר לחברת התעופה SBA Airlines וב-22 ביוני 16 הוחכר בחכירת משנה לתומס קוק עד ל-11 בספטמבר 16.


בשירות FLYNAS ׁ(צילום:Joel Vogt) בשירות תומאס קוק (Photo:Wim Callaert)

חברת אל על חכרה את המטוס מהי פליי בחכירה רטובה והוא נחת לראשונה בנתב"ג ב-31 באוקטובר 16 בשעה 16:46 ולאחר מכן והחל בטיסות בשירות החברה.

למפרט המטוס באתר הי פליי 
לייבסיטי - בניית אתרים