נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם
:  ERJ-190LR

יצרן: אמבראר, ברזיל

מספר יצרן: 19000616

מספר גוף: 616

קונפיגורציה: Y100

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת הליסינג CIT. ביצע את טיסת הבכורה תחת אות הקריאה PT-TJU ב-2 לאפריל 2013.הוחכר לחברץ Denim Air

המטוס הוחכר בחכירה רטובה לחברת התעופה FlyNonstop החל מרגע קבלתו , ונמסר ישירות ל-FlyNonstop  בטקס שנערך במטה חברת אמבראר  בסן חוזה דה קאמפוס ב-15 באפריל 13, ובאותו יום הוטס בנתיב: סן חוזה  דה קאמפוס (ברזיל) – נטל (ברזיל) – גרן קנריה (ספרד) – מסטריכט (הולנד) –לבסיס החברה בש"ת כריסטיאנסנד, אליו הגיע ב-18 באפריל כשהוא נושא את אות הקריאה ההולנדי  PH-FNS.החברה החלה להטיסו  מתאריך 25 באפריל בטיסות ללא חניה מבסיסה בכריסטיאנסנד  לשדות תעופה בערים במרכז ובדרום אירופה, ועד ה-29 לאוקטובר 2013, כשפשטה רגל.


בצבעי חברת Fly Nonstop

המטוס הוחזר לחברת התעופה Denim Air ב-31 לאוקטובר 2013 כאשר הוא טס בנתיב קריסטיאנסנד (נורבגיה) – אקסטר (אנגליה). המטוס אוחסן בשדה התעופה תחת אות הקריאה G-CIDI.

מאוחסן בש"ת  אקסטר,דצמבר 13 (Photo:Brian Turnham)

ב-17 לדצמבר 2013 הוחזר המטוס לחברת הליסינג, אך עדיין המתין לגורלו בשדה התעופה  הורן בבורנמות' באנגליה, לשם הועבר.

נחכר ע"י חברת ארקיע ונצבע בצבעי החברה.


המטוס בשלב הורדת הצבע והצביעה בצבעי ארקיע. צולם בש"ת הורן   בינואר 14
(Photo:John Coats)
מאיץ להמראה בטיסת ניסוי בש"ת אקסטר לאחר הצביעה , 18.2.14 (Photo:Brian Turnham)

ב-13 למרץ 2014 הוטס המטוס בנתיב אקסטר (אנגליה) – נתב"ג, ונחת בארץ ב-14 למרץ 2014,. נרשם ברשות התעופה האזרחית  וקיבל את אות הקריאה 4X-EMB. למטוס נערך טקס קבלה בנתב"ג, ושם זכה  לשם "רפי הרלב". (רפי הרלב ז"ל היה מנכ"ל אלעל ויו"ר הדירקטוריון בארקיע).

ב-27 באפריל 15 בשעה 15:10, לאחר המראה ממסלול 03 בשדה דב בטיסה IA-803 לאילת,פגע המטוס בציפור. הצוות ישר אותו בגובה 2,500 רגל והופנה לנחיתה  על מסלול 12 בנתב"ג כ-10 דקות לאחר ההמראה.



לייבסיטי - בניית אתרים