נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם: 767-27E-ER

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 24832

מספר גוף: 316

קונפיגורציה: C24Y167


ממריא מש"ת  הבינ"ל ע"ש לסטר פירסון בטורונטו, פברואר 11 (Photo:Nigel Harris)

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה הצרפתית Aeromaritime. ביצע את טיסת הבכורה  ב- 26 ליוני 1990 ונשלח לחברה ב-26 ליולי 1990. קיבל את אות הקריאה F-GHGD.


F-GHGD בשירות Aeromaritime

החברה התאחדה עם חברת התעופה הלאומית של צרפת – Air France ובעקבות כך הועברה בעלותו לחברה ב-2 לאוקטובר 1991. המשיך לטוס תחת אותו  אות קריאה.

ב-2 לאפריל 1992 הוחכר לחברת התעופה הבולגרית Balkan – Bulgarian Airlines. הופעל  בחברה כ-7 שנים תחת אות הקריאה הצרפתי, אך נצבע בסכמת הצביעה של חברת התעופה הבולגרית. הוחזר ב-29 לינואר 1999.



בשירות בלקן  (Photo:J Laporte)

חברת אל על רכשה את המטוס  והוא הגיע לארץ ב-12 לפברואר 1999. הוא קיבל את אות הקריאה 4X-EAE, את הכינוי "משמר העמק", ואת מספרו בצי  החברה– 610.

במטוס בוצעו  השינויים הבאים:

המטוס נצבע בסכמת אל על המלאה, כמו שאר הצי של מטוסי הבואינג 767-200.

תא הנוסעים של המטוס עוצב מחדש, כך שיתאים לבטנדרט תאי הנוסעים במטוסי אל על. במקור כלל המטוס 4 מושבים במחלקה ראשונה, 8 מושבים במחלקת עסקים ו-200 מושבים במחלקת תיירים. אל על הסבה אותו כך שיכלול 24 מושבים במחלקת עסקים ו-167 מושבים במחלקת התיירים


בשל גילם, נשקלה באל על האפשרות להוצאת המטוס הנ"ל ותאומו (4X-EAF) משירות בשנת 2013, המטוס נמכר לפירוק ויצא את נתב"ג בטיסת אל על  LY015  לארה"ב בתאריך  22.5.13

נא להפעיל רמקולים!

4X-EAE ממריא מנתב"ג (באדיבות מישה זלצר)
לייבסיטי - בניית אתרים