נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם
: 767-27E/ER

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 24854

מספר גוף: 326

קונפיגרוציה: C24Y167


(Photo:Martin Lehmann)

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה הצרפתית Aeromaritime. ביצע את טיסת הניסוי ב- 22 לאוגוסט 1990 תחת אות הקריאה N6018N ונשלח לחברה ב-28 לספטמבר 1990. קיבל את אות הקריאה F-GHGE.

החברה התאחדה עם חברת התעופה הלאומית של צרפת – Air France ובעקבות כך הועברה בעלותו לחברה ב-2 לאוקטובר 1991. המשיך לטוס תחת אותו אות הקריאה.


F-GHGE בש"ת  שארל דה גול,אפריל 92 (Photo:Marc Lehmann)

ב-15 למאי 1992 הוחכר המטוס לחברת התעופה הבולגרית Balkan – Bulgarian Airlines. הופעל בחברה כ-7 שנים תחת אות הקריאה הצרפתי, אך נצבע בסכמת הצביעה של חברת התעופה הבולגרית. הוחזר ב-30 למרץ 1999.

בשירות Balkan, ש"ת של הלסינקי, יולי 92 (Photo:Mike Virolainen)

חברת אל על רכשה את המטוס  והוא הגיע לארץ ב-2 לאפריל 1999. הוא קיבל את אות הקריאה 4X-EAF, את הכינוי "דליית אל כרמל", ואת מספרו בצי – 611.

בארץ בוצעו במטוס ו השינויים הבאים:

המטוס נצבע בסכמת אלעל המלאה, כמו שאר הצי של מטוסי הבואינג 767-200.

תא הנוסעים  עוצב מחדש, כך שיתאים לשאר הצי. במקור כלל המטוס 4 מושבים במחלקה ראשונה, 8 מושבים במחלקת עסקים ו-200 מושבים במחלקת תיירים. אל על הסבה אותו כך שיכלול 24 מושבים במחלקת עסקים ו-167 מושבים במחלקת התיירים.

בשל גילו, נשקלת האפשרות להוצאת המטוס הנ"ל ותאומו (4X-EAE) משירות עוד בשנת 2013..המטוס יצא משירות בשנת 2014.

 
לייבסיטי - בניית אתרים