נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם:
737-804WL

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 30466

מספר גוף: 505

קונפיגורציה: Y189


4X-EKR מסיע בנתב"ג , נובמבר 12 (צילום:זיגי)


תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה Britannia Airways. ביצע את טיסת המבחן שלו ב-22 לפברואר 2000 תחת אות הקריאה N1786B. סופק ב-8 לאפריל 2000 וקיבל את אות הקריאה G-BYNB.

נרשם מחדש ב-8 לינואר 2002 תחת אות קריאה PH-ABE. הועבר לחברת הבת Britannia Airways AB, אשר פועלת בשוודיה. ואז אות הקריאה שונה ל- SE-DZM.


G-BYNB בש"ת של גלזגו,(Photo:David Unsworth)  SE-DZM בנחיתה בש"ת גוטנבורג בשוודיה יולי 02 (Photo:Robert Sjodel)
 
ב-2 למאי 2005 הועבר לחברת התעופה הגרמנית Hapagfly וקיבל את אות הקריאה D-ATUB. היות ומפעילו המקורי של המטוס פשט את הרגל בשנת 2005, המטוס נמכר לחברת הליסינג NBBL.
 
ב-23 לנובמבר 2005 הוחכר המטוס לחברת התעופה Thomsonfly וקיבל את אות הקריאה G-CDZM. ב-1 למאי 2009 שונה שם החברה לThomson Airways, אך המטוס  הופעל תחת אותו אות קריאה.

D-ATUB בנחיתה (Photo:Robert Kearney) G-CDZM ממריא מש"ת של טורין (Photo:Matteo Arrotta)

יצא משירות ואוחסן בשדה התעופה שאנון שבאירלנד ב-15 לאפריל 2012, והוחזר למחכיר ב-8 למאי 2012.

המטוס הוחכר לאל על, ונשלח אליה ב-16 למאי 2012, כשהוא טס ישירות משאנון לנתב"ג. המטוס הגיע לארץ ב-17 למאי 2012, וקיבל את אות הקריאה 4X-EKR.

לאחר מספר חודשים בשירות אל על, בסוף שנת 2012, נשלח המטוס לשאנן לצורך התקנת כנפונים. לאחר מכן  דגם המטוס שונה מ- 737-804 ל- 737-804(WL).

המטוס מוטס בעיקר בחברת הבת של אלעל – סאנדור, לכן הוא גם לא כולל 2 מחלקות, אלא מחלקת תיירים בלבד, בעלת 189 מושבים בקווי החברה לאילת ולאירופה. ביולי 2015 נצבע המטוס מחדש בצבעי סן דור ולוגו חדש על זנבו.

 
לייבסיטי - בניית אתרים