נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם
: 747-458

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 26055

מספר גוף: 1027

קונפיגורציה: F8C52Y348

כינוי: תל אביב – יפו


תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת אל על ב-11.12.90, נגלל ב-21.3.94 .ביצע את טיסת הבכורה ב-11 לאפריל 1994. אות הקריאה 4X-ELA הוקצה למטוס ב-22 באפריל. סופק לאל על ב-27 לאפריל 1994 והגיע ארצה בטיסת אל על LY3400 מסיאטל  ב-29 באפריל.


ג'מבו 4X-ELA לאחר המראה מנתב"ג,אפריל 2008 (צילום:מיכה סנדר)


טיסת הבכורה של המטוס בשירות אל על נערכה לש"ת פריס-אורלי בתאריך .8.5.94

ב-18 במאי 2012 אירעה תקלת מדפים  במטוס  לאחר ההמראה בטיסה ELY315  ללונדון. המדפים נתקעו בזוית 10 מעלות. המטוס חג באויר ורוקן את הדלק  ולבסוף נחת בשלום.

ב-18 ביוני 15, בשעה 00:48, בטיסת אל על LY-007 מנתב"ג לניו יורק ועל סיפונו 342 נוסעים ו-25 אנשי צוות, כשהיה המטוס  בגובה טיסה FL340 כ-300 מייל  מצפון מערב מלה קורונה שבספרד, הופיעה התרעה במערכת ה-EICAS על לחץ שמן נמןך במנוע מס' 4 וגם נדלקה נורית אזהרת לחץ שמן 0. הצוות דומם את המנוע, ולאחר שביצע חישובי כמויות דלק, החליט הקברניט שלא לחצות את האוקינוס האטלנטי עם 3 מנועים  וחזר לנחיתה בנתב"ג  כ-5 שעות אחר כך.

מנוע ה-PW4056 התקול הובא לחקירה במפעל מנועים של התעשיה האוירית והתברר שמיסבים מס' 17 ו-18 בתיבת האביזרים של המנוע כשלו וכתוצאה מכך גלגל השיניים שמסובב את ציר משאבת השמן של המנוע כשל, המשאבה הפסיקה מלפעול וכך נפל לחץ השמן במנוע.

המטוס מתוכנן לצאת משירות בספטמבר 18.
לייבסיטי - בניית אתרים