נכתב ע"י דור שטרקר. עידכונים:אבינעם מיסניקוב.

פרטי המטוס

דגם
: 747-412

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 26551

מספר גוף: 1045

קונפיגורציה: F12C42Y424

כינוי: ראשון לציון


(צילום:מוני שפיר)

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה Singapore Airlines. ביצע את טיסת הבכורה ב-12 לאוקטובר 1994. סופק ב-28 לאוקטובר 1994 והופעל תחת אות קריאה 9V-SPB. הקונפיגורציה המקורית של המטוס כללה 12 מושבים במחלקה הראשונה, 50 מושבים במחלקת עסקים ו-313 מושבים במחלקת תיירים.



9V-SPB נוחת בש"ת ציריך-קלוטן, ינואר 04 (Photo:Ryan Hemmings)

חברת אל על רכשה את המטוס באוקטובר  2008. בתאריך ה-28 לאוקטובר 2008, הוטס מסינגפור לבנגקוק, ולאחר מכן יצא מבנגקוק בטיסה ישירה לארץ. הגיע  כאשר אות הקריאה הישראלי 4X-ELE כבר צבוע עליו.

מיד לאחר ההגעה הוכנס המטוס למוסך על מנת לצבוע את המטוס ולבצע שידרוגים והשבחות להתאמתו לצי מטוסי הג'מבו  של אל על. בין היתר בוצע שינוי בתצורת הישיבה, כעת ישנם 12 מושבים במחלקה הראשונה, 42 מושבים במחלקת העסקים
ו424 מושבים

במחלקת התיירים.

נחיתה לא מתוכננת


בתאריך 15 באוגוסט 13,כשהמטוס היה בטיסת אל על LY-4 מניו יורק לנתב"ג עם 234 נוסעים על סיפונו, טס בגובה FL370 ונמצא כ-75 מייל מצפון מזרח מאתונה,דיווח הצוות על אזהרת עשן מאחד מתאי השירותים.הצוות הפנה את המטוס לעבר נמל התעופה של אתונה ונחת שם בשלום על מסלול 03L לאחר 22 דקות.

חברת אל על אישרה שהמטוס נחת באתונה כאמצעי זהירות.הנוסעים נלקחו לבתי מלון ונעשו סידורים להטסתם ארצה.בתיחקור שנעשה התברר שאחד הנוסעים עישן בתא השירותים. המטוס המריא מאתונה כ-12 שעות מאוחר יותר ונחת בנתב"ג באיחור של 11.5 שעות.

המטוס מתוכנן לצאת משירות בדצמבר 2017

 
לייבסיטי - בניית אתרים