נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס

דגם:
747-412

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 26555

מספר גוף: 1075

קונפיגורציה: C26Y451



תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה Singapore Airlines. ביצע את טיסת הבכורה  ב-1 למרץ 1996. סופק לחברה ב-7 למרץ 1996 והופעל תחת אות קריאה 9V-SPH.הקונפיגורציה המקורית של המטוס (F12C50Y313)  כללה 12 מושבים במחלקה הראשונה, 50 מושבים במחלקת עסקים ו-313 מושבים במחלקת תיירים.


9V-SPH נוחת בש"ת JFK,נובמבר 09

המטוס הוחכר דרך חברת RB Leasing לחברת התעופה הספרדית Pullmantur Air ובתאריך ה-14 למאי 2010 הוטס מסינגפור למדריד, ושם קיבל את אות הקריאה הספרדי  EC-LGL. הקונפיגורציה של המטוס שונתה לקונפיגורציה הנוכחית – 26 מושבים במחלקת העסקים ו-451 מושבים במחלקת התיירים. לאחר מכן הופעל עבור חברת התעופה Biman Bangaladesh Airlines בין ה-3 לאוקטובר 2010 ועד 19 לדצמבר 2010.

EC-LGL נוחת בש"ת לאס פאלמאס(Photo:Pedro Castellano Garcia)


חברת אל על רכשה את המטוס בחודש פברואר  2011.

בתאריך ה-28 לפברואר 2011, הוטס ממדריד לאמסטרדם, כדי לצבוע אותו  בצבעי אל על, ובתאריך ה-10 למרץ 2011, הוטס מאמסטרדם ונחת בנתב"ג בשעה 21:02. קיבל את אות הקריאה 4X-ELH  ולאחר שעבר השבחה והתקנות בארץ, יצא לראשונה לטיסת ניסוי ב-14 ליולי 2011 תחת מספר טיסה LY2221.

מאז  המטוס מופעל בקווי החברה למזרח הרחוק, לאירופה ולארצות הברית. כתבה על המטוס מאת רוית נאור פורסמה באתר  NRG בתאריך 30.8.11

 
לייבסיטי - בניית אתרים