נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: (747-230F(SCD

יצרן:בואינג, ארה"ב

מספר יצרן:23348

מספר סידורי בקו היצור:625

טיסה ראשונה:15 באוקטובר 85

תולדות המטוס:

מטוס מטען זה הוזמן ע"י חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה.ביצע את טיסת הבכורה מסיאטל כשהוא נושא את הרישום N6005F שהוקצה לו לטיסות הניסוי והרישוי.סופק לחברה ב-25 באוקטובר 85 קיבל את הרישום הגרמני D-ABZB והופעל ע"י חברת הבת למטענים לופטהאנזה קארגו.


D-ABZB  בסכמת הצביעה הראשונה  בשירות לופטהאנזה (Photo:Malcolm Mason) ובסכמת הצביעה השניה

ב-3 בנובמבר 94 הוחכר לחברת התעופה האמריקאית אטלס אייר, וקיבל בארה"ב את הרישום N747MC. הוחזר ללופטהאנזה ב-8 בינואר 97.

ב-8 ביוני 2004 נמכר לחברת אייר אטלנטה אייסלנדיק ונרשם באיסלנד כ-TF-ARP.ב-31 באוגוסט 07 הוחכר לחברת המטענים הסינית  TESIS והרישום הוחלף ל-VP-BXD. הוחזר לאייר אטלנטה איסלנדיק  בנובמבר 08.


בשירות אייר  אטלנטה איסלנדיק,יולי 06  (Phito:Christoph Meyer) (Photo:Marcel Meyer)
בשירות TESIS (צילום: Xiaomin) בשירות סעודי ערביין (Photo:Wojtek Kmiecik)

ב-6 במרץ 2009 הוחכר ע"י חברת התעופה הסעודית סעודי ערביין איירליינס עד 1 ביולי 10 ואז הועבר מש"ת הבינלאומי של ג'דה דרך לרנקה לתעשיה האוירית בנתב"ג לשיפוץ והסבה. נרשם בישראל כ-4X-ICO ע"ש חברת ק.א.ל. בתאריך 29 בספטמבר 2014.

בנחיתה באחסנה בש"ת קרן (Photo:Jochen Reitze)

המטוס יצא משימוש לאחר שצבר 101,000 שעות טיסה ו-18,000 נחיתות , והוטס לאחסנה בשדה התעופה המחוזי קרן שבמדבר מוחאבי בארה"ב ע"י הקברניט גל  ברכה, טייס המשנה שי באזל ומהנדס הטיס עמי יעקבי.

סרטון המתאר את נחיתתו האחרונה של המטוס:


 

 
לייבסיטי - בניית אתרים