נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: 767-35D ER

יצרן:בואינג,ארה"ב

מספר יצרן:27902

מספר גוף:577

שנת יצור:1995

קונפיגורציה:18 מושבים במחלקת עסקים,229 מושבים במחלקת תיירים


תולדות המטוס:
 
הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה הפולנית LOT במימון בנק WFBN.ביצע את טיסת הבכורה ב-28 באפריל 95  וסופק לחברה ב-12 במאי 95 כשהוא נושא את סימן הרישום  הפולני SP-LPB ואת הכינוי "Gdansk".ב-10 בדצמבר 01 הוחכר בחכירה רטובה לחברת התעופה יוניברסל איירליינס והוחזר ב-15 במאי 03.

SP-LPB בשירות LOT )צילום:Rafal Gruszczynski)

במרץ 05 הוחכר לחברת התעופה האוקראינית אארוסוויט וב-7 בנובמבר 05 הוחכר בחכירה רטובה לחברת התעופה אייר קלדוני אינטרנשיונל, (AirCalin) , הוחזר ל- LOT ב-25 בנובמבר והמשיך בטיסות בקוי החברה. ב-15 במרץ 11, בעת הסעה בנמל התעופה של האנוי, בדרכו לטיסה LO95   לוורשה, החליק המטוס וירד מהמסלול  הרטוב. נתקע בהאנוי למשך ימים רבים עד שהוכשר לטיסה.

ב-24 בספטמבר 13 הועבר לש"ת  שאנון באירלנד לצביעה בחברת שאנון איירוספייס, לאחר מכן הוכנס לאחסנה ולאחר מכן קיבל את סימן הרישום האירי EI-FDI. בהמשך נמכר לחברת החכרת המטוסים AWAS (Ansett Worldwide Aviation Services) (שהיא מיזם משותף של חברת המטענים TNT  וחברת News Corp, שתיהן בעלות חברת התעופה האוסטרלית Ansett) וזו החכירה אותו ב-19 בדצמבר 13 לחברת התעופה הספרדית Privilege Style . סימן הרישום של המטוס שונה ל-EC-LZO ונצבע עליו הכינוי "Eduardo Barreiros".


EI-FDI בש"ת שאנון (Photo:Donal Morrisey) EC-LZO של פריווילג' בנחיתה

חברת אל על חכרה את המטוס בחכירת משנה (רטובה, טייסים ודיילים ספרדיים) החל ב-13 ביוני 15 ועד 31 באוגוסט 15, ומ-4 בדצמבר 15 ועד  במרץ 16. אחזקת המטוס בוצעה ע"י אל על והארוחות שהוגשו היו זהות לאלה שהוגשו במטוסי אל על.
לייבסיטי - בניית אתרים