נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:707-321

יצרן:בואינג, מפעל רנטון,ארה"ב

מספר יצרן:17597

מספר גוף:68

מספר בלוק יצור:2006

קוד תחזוקה:PA0006

סלקל:CMEL

תולדות המטוס:


מטוס זה הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה האמריקאית פאן אמריקן בתאריך 13 באוקטובר 55. נגלל במפעל רנטון של בואינג כשהוא צבוע בצבעי פאן אמריקן ונושא את סימן הרישום N719PA ב-11 באוגוסט 59 וביצע את טיסת הבכורה  שבוע אחר כך.

נמסר לפאן אמריקן ב-2 באוקטובר 59 וזכה לכינוי "Jet Clipper Windward".ב-2 במאי 63 שונה הכינוי ל-"Jet Clipper Beograd" לקראת חנוכת הקו לבלגרד, טיסה שנעשתה למחרת מש"ת איידלווייד בניו יורק דרך ש"ת הית'רו בלונדון וש"ת פרנקפורט.

הכינוי שונה שוב ל-"Jet Clipper Windward ב-4 במאי 63 והמטוס המשיך בטיסות בקוי החברה. בשנץ 1965 הוחזר לבואינג  להסבה של הזנב והכנפיים והוסף לו סנפיר גדול בתחתית הזנב.

ב-16 באוקטובר 69 צבר 36,460 שעות טיסה וב-4 במרץ 70 נמכר לחברת התעופה הבריטית בריטיש מידלנד איירווייז וקיבל בבריטניה את סימן הרישום G-AYBJ.הוטס לבריטניה ב-15 באפריל 70 ממפעל וויצ'יטה של בואינג בטיסה ללא חנייה לש"ת איסט מידלנדס כשהוא נושא דלק נוסף במיכל חיצוני.


בשירות בריטיש מידלנד

ב-17 בדצמבר 71 נצבע מחדש, הועבר לחברת הבת "בריטיש מידלנד ליסינג" וב-1 באוגוסט 72 הוחכר בחכירה רטובה לאל על. את טיסתו האחרונה בשירות אל על ביצע ב-8 בספטמבר 72 מנתב"ג לקופנהגן, והוחזר לבריטיש מידלנד יום למחרת, והוטס לש"ת אוסטנד בבלגיה.

בשירות אל על

בינואר 73 הוחכר לחברת סודן איירווייז כשהוא צבוע בצבעי החברה ונושא על זנבו את הכיתוב "Blue Nile 707".הוחזר לבריטיש מידלנד ליסינג ב-13 באוגוסט 74 ולמחרת הוחכר לחברת התעופה העירקית עירקי איירווייז ולמחרת חנך את הקו הית'רו-פרנקפורט-וינה-בירות-בגדד. המטוס הוחזר בדצמבר 74 ובאותו חודש הוחכר לחברת התעופה ניגריה איירווייז לטיסות החאג' למכה. הוחזר בינואר 75.

בשירות סודן איירווייז

באפריל 75 הוחכר לחברת התעופה הסורית  סיריאן ערב איירווייז עד אוקטובר 75, ובנובמבר 75 הוחכר לחברת התעופה הפקיסטנית PIA  עד אפריל 76.ב-29 באפריל הוחכר לחברת איסט אפריקן איירווייז קורפ. המטוס נצבע בלבן עם הלוו EAST AFRICAN   ל חרטומו והוטס דרך פרנקפורט.

 
בשירות סיריאן ערב איירווייז  

הוחזר במאי 76 והוחכר לחברת טוניס אייר עד ספטמבר ואז הוחכר שוב לאיסט אפריקן עד נובמבר והוחכר שוב לניגריה איירווייז והוחזר ב-2 בינואר 77 בש"ת היתרו. ב-4 בפברואר 77 הוחכר לחברת קניה איירווייז וחנך את הקו מהיתרו לניירובי. הוחזר בש"ת מינכן ב-2 בפברואר 78.

בשירות טוניס אייר בשירות קניה איירווייז

באותו יום נרכש ע"י חברת Jet Power והוטס ממינכן דרך גאטוויק למיאמי.באפריל 78 הועבר במיאמי לבעלות חברת MCA Leasing ובאותו חודש הוחכר לחברת התעופה אייר פנמה. באותו חודש גם הוחלף סימן הרישום הבריטי בסימן האמריקאי N431MA. המטוס הוחזר ב-14 באפריל 78 ולמחרת הוחכר לחברת התעופה איירואמריקה ונצבע בצבעיה, ולאחר מכן הועבר ב-26 באפריל ממיאמי דרך שאנון באירלנד לאמסטרדם והוחכר בחכירת משנה חברת התעופה הפקיסטנית PIA.

הוחזר ב-29 במרץ 79. הוטס מקראצ'י דרך איסטנבול לש"ת שאנון והוכנס לאחסנה.ב-22 באוגוסט 79 וחזר לכושר טיסה והועבר למיאמי והוחזר ל-MCA Leasing ב-31 באוגוסט. נרכש ע"י חברת התעופה סאותאיסט איירליינס וב-12 בספטמבר 79 נגלל במיאמי  כשהוא צבוע בצבעי החברה. ב-9 בדצמבר 79 הוחכר לחברת התעופה פוסט עד 10 בינואר 80 והועבר למיאמי שם הוסר הלוגו  של החברה.


N431MA בשירות SOUTHEAST

ב-14 באפריל 80 נרכש שוב ע"י Jet Power שהחכירה אותו ב-20 ביוני 80 לחברת התעופה אינטרקונטיננטל קומרשל. נמטוס נצבע במיאמי. אד אז צבר 56,621 שעות טיסה. ב-1 ביולי 80 הועבר ממיאמי לש"ת באנגור וב-11 ביולי ביצע את טיסתו הראשונה מבאנגור דרך שאנון לש"ת שארג'ה שבאיחוד האמירויות ושם הוכנס לאחסנה. הוחזר למחכיר בדצמבר 80 ויצא משימוש בשארג'ה כשהוא במצב עלוב וחלקים רבים הוסרו ממנו. עד אז צבר 56,463 שעות טיסה, ופורק סופית בשנת 98
לייבסיטי - בניית אתרים