נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:G.159 גולפסטרים 1

יצרן:גרומן איירקרפט אנג'ינירינג, בת'פייג', ניו יורק.

מספר יצרן:101

טיסה ראשונה:11.2.63


צולם בנתב"ג באפריל 95 (Photo:Juha Ritaranta)

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, קיבל המטוס את סימן הרישום האמריקאי N716G. ב-21 בפברואר 63 נמכר לחברת Hanes Hosiery Mills Co, וסימן הרישום שונה ל-N222H. בספטמבר 67 נמכר לחברת Atlantic Land & Improvement Co . זו שינתה את סימן הרישום ל-N300SB באפריל 83.

במאי 85 נמכר לחברת עורכי הדין Piedmont Advisory Service Inc, לאחר מכן לחברת התעופה  PHH Beckett Aviation,ובמרץ 87 לחברת Gibbs West Tractor & Supply Inc. בדצמבר 87 הוחכר לחברת התעופה הצרפתית אייר פרובאנס אינטרנשיונל   ושם כונה "Le Phoceen". ב-3 בפברואר 89  נרשם בצרפת ע"ש  SARL MATERIEL AERONAUTIQUE INC תחת סימן הרישום F-GFGU.


בשירות Gibbs West , ש"ת לנקן פילד, סינסינטי (Photo:Charlie Pyles) בשירות אייר פרובאנס, ברישום האמריקאי, ש"ת דבלין (Photo:Ken Meegan)

ב-15 במרץ 90 נרשם ע"ש אייר פרובאנס. ב-24 באוקטובר 90 נרשם ע"ש חברת SA SOCIETE MINIERE DE TREBAS, ובאותו יום שונתה הבעלות ל- SA STE COMMERCIALE DE METAUX ET MINERAIS RENE AUMAS / SCMM. המטוס הופעל ע"י אייר פרובאנס.

בשירות אייר פרובאנס (Photo:Alex Bigley) בשדה התעופה לונדון גאטוויק, מאי 90  (Photo:Tom Sigfield)

הובא ארצה  ע"י בעלי אייר פרובאנס שהקים עם שותפים בארץ את חברת התעופה איירואל. בפברואר 94 נרשם בארץ ע"ש חברת אירואל תחת סימן הרישום 4X-ARV. שימש לטיסות מיוחדות. לאחר שהחברה נסגרה, הוחזר לצרפת במצב מכני ירוד לחברת אייר פרובאנס שעתה נקראה Ste Commerciale de Metaux et Minerais / Air Provence.סימן הרישום שניתן למטוס היה F-GNGU ותאריך הרישום 15 במרץ 96.

4X-ARV צולם בנתב"ג בשירות אייר פרובאנס לאחר החזרתו מישראל

המטוס הוסב להטסת מטענים וכשיצא משירות הפך  גופו למדמה קרקעי  לאימון דיילות ולאחר מכן נרכש ע"י אתר מחנאות בצרפת ששיפץ את הגוף והפך אותו לצימר.

גוף המטוס כמאמן דיילות כצימר באתר המחנאות
לייבסיטי - בניית אתרים