נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

דגם:1121 ג'ט קומנדר

יצרן: איירו  דיזיין אנד אנג'ינירינג קומפני, חטיבה של רוקוול אינטרנשיונל, קולבר סיטי, קליפורניה, ארה"ב.

מספר יצרן:71

שנת יצור:1966

תולדות המטוס:

במאי 66 נמכר המטוס לחברת Continental Telephone Service Corp וקיבל את סימן הרישום האמריקאי N1500M שהוחלף לאחר זמן מה ל-N1500CM, ול-N150CT ב-9 בנובמבר 76.


N1500M כפי שצולם בש"ת של סולט לייק סיטי ב-26 באוגוסט 66 (Photo:Neil Aird)

ב-15 ביולי  77 נמכר לחברת הקירור Hussmann Refrigerator Co וסימן הרישום שונה ל-N150HR.ב-30 בינואר 78 נמכר לחברת הסחר במטוסים Great Planes Sales ב-13 במאי 78 נמכר לחברת Universal  Industries. סימן הרישום שונה ל-N71JC  ביולי 78 אך לא נצבע על המטוס והוחלף ל-N721GB בספטמבר 78.

N721GB בפורט לאודרדייל, דצמבר 79 (Photo:Phillip Dawe)

במאי 79 נמכר לחברת  Oklahoma Aircraft Corporation וביוני 81 עברה הבעלות בנאמנות לבנק של מדינת מיזורי. במאי 82 נמכר לתעשיה האוירית. קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-COA והוטס ארצה.

בתעשיה האוירית שימש המטוס במפעל אלתא לניסויי טיסה של מערכות שונות, בין היתר למערכת המכ"מ שהורכב במטוסי המיג 21 שהושבחו עבור חיל האויר הרומני. לצורך כך הורכב בחרטומו ראדום המכ"מ של מטוס המיג 21. יצא משימוש ביוני 96  והועבר  בשנת 98 למוזיאון חיל האויר.


במוזיאון חיל האויר
לייבסיטי - בניית אתרים