נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:DHC-7-102

יצרן:דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסוויו, אונטריו, קנדה

מספר יצרן:21

טיסה ראשונה:3 במרץ 80

תולדות המטוס:

המטוס ביצע את טיסת הבכורה כשהוא נושא את סימן הרישום N701GW, וסופק לחברת התעופה גולדן ווסט איירליינס מלוס אנג'לס  שבקליפורניה ב-28 במרץ 80.


בשירות חברת גולדן ווסט,ש"ת לוס  אנג'לס
(Photo:DDM Photos, Erik Johannesson Collection)

החברה פשטה את הרגל  ב-22 באפריל 83 והמטוס יצא משימוש בש"ת של לאס ווגאס בנוואדה והוכנס לאחסנה..הוטס למפעל דה הוילנד בדאונסויו להמשך אחסנה ב-24 בדצמבר 83 וסימן הרישום האמריקאי בוטל ב-21 בפברואר 84. באותו יום הועברה הבעלות עליו לחברת דה הוילנד קנדה.

לאחר חודש נרשם המטוס במנהל התעופה האזרחית הקנדית ע"ש חברת Air BC  מריצ'מונד שבמחוז בריטיש קולומביה תחת סימן הרישום C-GXPO הוטס מדאונסויו לוונקובר ב-24 במאי 84 ונכנס לשירות בקוי החברה.


בשירות חברת Air BC,ש"ת וונקובר, יוני 85 (Photo:Gary Vincent )

את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע ב-16 בינואר 91 מויקטוריה שבמחוז בריטיש קולומביה לוונקובר, ושם יצא משירות. לאחר מכן נמכר חזרה לחברת דה הוילנד קנדה ונרשם על שמה בתאריך 12 במרץ 91 .יצא משימוש ב-31 במאי 91 ואוחסן בשדה התעופה של העיר קלגרי.

צולם ב-21 בספטמבר 91 בש"ת בוויניפג עם סימן הרישום הישראלי, לפני ההעברה ארצה. (Photo: Tim Martin)

נמכר לחברת ארקיע ב-24 בספטמבר 91 ,קיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-AHK והוטס באותו יום מקלגרי עם חנית ביניים במנצ'סטר ונחת בשדה דב .נכנס לשירות בקוי החברה הפנים ארציים וליעדים קרובים בחו"ל.

 
צולם באילת במרץ 98 בסכמת הצביעה הראשונה של מטוסי הדאש-7 (Photo:Martin Harrison)  

יצא משירות , אוחסן בשדה דב ושימש כמקור לחלקי חילוף, ולבסוף נגרט שם.
לייבסיטי - בניית אתרים