נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:C-54A-10-DC סקיימאסטר

יצרן:דגלס, מפעל פארק סיטי,שיקאגו, אילינוי, ארה"ב

מספר יצרן:10339

מספר קו יצור:070DC

מספר חא"א:42-72234


(מקור התמונה:אתר מורשת אל על)
תולדות המטוס:

המטוס נמסר לזרוע האוירית של הצבא האמריקאי בתאריך 30.6.44. הוצב בלהק התובלה האוירית ה-2 של פיקוד התובלה האוירית, החטיבה האטלנטית, בבסיס חא"א ווילמינגטון שבמדינת דלאוור. באפריל 45 הועבר ליחידת הבסיס ה-1377 בבסיס גרנייר שבמדינת ניו המפשייר, ובמאי 45 הועבר ליחידת הבסיס ה-1379 בבסיס דאו שבמדינת מיין. עם סיום מלחמת העולם השניה הועבר לוועדה למכירת עודפי המלחמה באוקטובר 45 .הועבר לאחסנה בסיס חא"א שבוואלנאט רידג' שבמדינת ארקנסס, הוכרז כעודפים בנובמבר 45.

נמכר לחברת התעופה האמריקאית אמריקן איירליינס בשנת 1946 וקיבל את הרישום NC90439.כונה בחברה " Flagship Hartford ". לאחר כ-3 שנים נרכש ע"י חברת אל על מחברת התעופה פליינג טייגר ונמסר לידיה בשדה התעופה של העיר טולסה שבאוקלהומה בתאריך 26.2.49.

ב-10.5.49 נרשם ע"ש אל על באגף התעופה האזרחית של משרד התחבורה תחת אות הקריאה 4X-ACD. הוא נחת בשדה התעופה בלוד ב-11.7.49 וכונה בחברה "הרצל". המטוס ביצע את הטיסה הסדירה הראשונה של אל על לפאריס דרך רומא בתאריך 31.7.49, עם 24 נוסעים ועם הצוות הקברניט  דאג הופמן, טייס המשנה ריצ'ארד סטוקטון, הנווט אליעזר קובץ'  ,מהנדס הטייס ה.בורנשטיין,האלחוטן ליאו סט. דניס, הכלכל הרברט קוואלר והדיילת מרים גולד.

בין 16-17 באוגוסט 49 טס לוינה להעלאת עצמותיו של הרצל.

המטוס התרסק בהמראה מש"ת בלוד בתאריך 6.2.50
לייבסיטי - בניית אתרים