נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: NT-AT-6B טקסן

יצרן:נורת' אמריקן אויאיישן,מפעל דאלאס, טקסס,ארה"ב

מספר יצרן:84-7666

מס' חא"א:41-17288

תולדות המטוס:

לאחר יצורו נקלט באחד מבתי הספר לטיסה הרבים של הזרוע האוירית של צבא ארה"ב שנפתחו ברחבי ארה"ב לאימון טייסים.בעת שהופעל ע"י טייסת No.92 SEFTS עבר תאונה בבסיס סאלפילד שבמדינת אלבאמה בתאריך 9 ביוני 43, ספג נזק סוג 3 ותוקן.

לאחר שהסתיימה מלחמת העולם  השנייה הוכרז כעודפים ולבסוף נמכר לבזיל פ.אוטרי מבירמינגהאם שבמדינת אלבמה ונרשם על שמו במנהל התעופה הפדראלי בתאריך 28 בפברואר 46 תחת אות קריאה NC55552.

ב-26 ביוני 46 נרשם ע"ש "שירות טיסה בירמינגהאם",כנראה חברה של אוטרי, וב-4 בדצמבר 46 נרשם ע"ש וו.ג'.בארנס מפיטסבורג שבפנסילבניה.ב-13 במרץ 48 נרשם ע"ש קארל הובגארד, בעליו של חברת "מכון המחקר של אמריקה" מניו יורק, שמכר אותו לנציגי הרכש של ממשלת ישראל.

הגיע לחיל האויר ושימש לאימון בביה"ס לטיסה תחת מספר זנב 1114.

בביקורת שנערכה למטוס ביחידת האחזקה האוירית נמצא שישנה "חלודה בין גבישית בכל המטוס,אין אפשרות תיקון". אישור מחייה הוצא בתאריך 7 בפברואר 54 והמטוס יצא משירות והועבר לבי"ס מקצועי ומשם מצא את דרכו למוזיאון חיל האויר בחצרים.


הרוורד 14 במוזיאון ח"א (Photo:Ciaran Hickey)
לייבסיטי - בניית אתרים