נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ווסטווינד 1124

יצרן:התעשיה האוירית, ישראל

מספר יצרן:195

תולדות המטוס:

לצורך טיסות הניסוי והרישוי קיבל בארץ את אות הקריאה 4X-CKS. עיסקת מכירה ללקוח בונצואלה, שבמסגרתה קיבל את אות הקריאה YV-37CP ,לא יצאה אל הפועל .לבסוף נמכר לחברה האמריקאית    Provident Life & Accident Insurance נרשם בארה"ב תחת אות קריאה  N887PL בתאריך  בנובמבר 76 ועזב את הארץ לארה"ב.

בנובמבר 78 נמכר לחברת  Merryman Jet Sales Inc מאוקלהומה,וזו שינתה את אות הקריאה של המטוס ל-N880WW בינואר 89 ומכרה אותו לת'ורן דונלי הבן חודשיים אחר כך.

בפברואר 90 מכר דונלי את המטוס לחברת  Trans-Exec Air Service Incמקליפורניה שמכרה אותו במאי 95 לחברת General Aviation Services Inc . חודש אחר כך נמכר המטוס לחברת Top Air התורכית ואות הקריאה שונה ל-TC-ASF.


TC-ASF בשירות TOP AIR צולם בש"ת ברלין-שואנפלד במרץ 96 (Photo:Michael Kubatz)

ב-12 במאי 97 נמכר לחברת   Interplanetary Aviation Inc ממדינת יוטה בארה"ב,וקיבל את אות הקריאה N951DB. ב-31 במרץ 99 נמכר לחברת Taughannock Aviation Corporation וב-10 בדצמבר 99 נמכר לחברת Winfair Aviation Ltd ,ב-20 במרץ 02 נמכר לחברת המימון JODA LLC,ב-19 ביולי 04 הוצע למכירה באתר האינטרנט GLOBALAIR.COM כשבספריו רשומות 10,765 שעות טיסה.

N951DB צולם בש"ת הבינלאומי  ולנסייה ארתורו מישלנה ובנחיתה (Photo:Jordi Grife)

נמכר לחברת התעופה  TAB Express Airline , ב-20 במרץ 06 נמכר לחברת South Aviation Inc , וב-4 בינואר 13 נמכר לחברת Alliance Air Parts Inc מאוקלהומה סיטי ושם מאוחסן מ-4 בינואר 13 כמקור לחלקי חילוף.
לייבסיטי - בניית אתרים