נכתב ע"י רפי לוסקי

שלום חברים

יום שמש, צירוסים מקשטים את השמים,.התחזית של ברוקשטין משום מה לא פורסמה, אבל בכל זאת תנאיי הדאייה יכולים להגיע לגובה 5,000 רגל.

ברדיו מדברים מלחמה,.כל הדרך לשדה  אני שומע אזעקות עולות ויורדות בבאר שבע.שדה תימן ריק ואין טייס גורר."איזה מזל" , אני מסנן לעצמי כשאני פותח את ההאנגר., "יש לי דאון פרטי עם מנוע  ולא צריך טייס גורר,"

אני מגלה חור גדול בצד המזרחי של הגג, כנראה ממטח הרקטות של הלילה. הדאון נראה שלם. אני מנקה את האבק ושארית אסבסט שנפלו על הכנף, תוך דקות הדאון בחוץ, המנוע מתניע בקלות. בתדר תימן אין הפרעות לא של המטוס המצניח ולא של מטוסים אחרים. פשוט אידיאל.

אני מסיע על המסלול הראשי. כדאי לבדוק לפני ההמראה עם המסלול כשיר, אני חושב בטיחות טיסה חשובה מאוד, על פניו לא נראות פגיעות במסלול ההמראה. בכל מקרה, הקטע בין הצולבת שמול ההנגר לתחילת המסלול נראה נקי.

סיבוב מהיר בקצה המסלול. מנוע מלא והדאון מתחיל לאסף מהירות על המסלול.

ארבעה מטוסי F-16  חולפים  מעל השדה בגובה נמוך הם נראים עמוסים בפצצות. הכיוון שלהם מערבה לעזה. קרוב לקצה מסלול יש מכתש של רקטה שנפלה קודם,.הייתי צריך לבדוק טוב יותר קודם וצריך להיזהר בנחיתה, אני חושב כשהדאון עולה לאוויר לפני המכתש בקצה המסלול.

כיבוי מנוע שיגרתי בגובה 1000 רגל בטרמיקה של 1 מטר בשנייה.

טיפוס איטי לגובה. השמים מלאים במטוסי קרב ומסוקים, ארבעה  שובלי עשן של רקטות נראים יוצאים מכיוון עזה לכיוון באר שבע, מהחלק המערבי של העיר משוגרים שני  טילי יירוט של כיפת ברזל. התרכזות שלי בטרמיקה יורדת לאפס. אני עוקב בדאגה אחרי ארבעת  שובלי העשן שמשאירים הרקטות העזתיות . שתי פגיעות באוויר, ולאחר  מספר שניות פגיעה של שתי  הרקטות עהאחרות ל הקרקע בשטחים פתוחים. נראית פטריית אש ועשן מאזור הפגיעה. זאת הזדמנות נהדרת להיווצרות טרמיקה, אני ממהר לטוס למקום הפגיעה ואכן טרמיקה חזקה מעלה אותי די מהר לגובה.

היום נראה שתנאיי הדאייה הטובים ביותר נמצאים בעזה, אני טס לכיוון מערב.

עמודים של אש ועשן מעל כל הרצועה יכול לאפשר לי טיסת מרחק בטוחה עם טרמיקות טובות, די צפוף מעל הרצועה. מסוקי קרב מפנים לי את הדרך לטרמיקה נפלאה שצצה בדיוק אחרי פגיעת פצצת טון מאזור שיגור רקטה קודם, תוך כדי טיפוס אני נזהר מהמזל"טים הרבים שנמצאים באוויר, הסתכלות סביב שלהם ממש גרועה, לצערי לאף אחד מעשרות כלי הטייס שסביבי אין פלארם.

טוב, אפשר להמשיך בדמיון הפורה שלי עוד ועוד, אבל שום מלחמה לא תפריע לסיפורי לוסקי!

מחר עוד יום טיסות בכנפי הדמיון. אתם מוזמנים לספר את טיסות השבת שלכם גם מהמרחבים המוגנים.

אז שבת שלום והצלחה לצה"ל.


 
לייבסיטי - בניית אתרים