נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב


זוג מטוסי שחק של טייסת הסילון הראשונה ליוו רביעית ווטורים של טייסת אבירי הצפון לתקיפת בסיס ח"א העירקי H-3 ביום 6 ביוני 67. בקרב אויר שהתפתח עם המטוסים העירקים שהגנו על הבסיס הפיל יהודה קורן שהטיס את שחק 45 והוביל את שרגא פסח  בשחק  26- 2 מטוסים.

כך נכתב בספר ההפלות של הטייסת:


לאחר מספר תקיפות של מטוסי הנטר עירקיים  ביום הקודם, הוחלט לקפוץ לביקור קצר ב-H-3. לרביעית ווטורים הוצמד ליווי של זוג שחקים לפי דרישת מפקד הבסיס. לפני שיצאנו לטיסה הספקנו  לחזות בהופעת זולו של טו-16 שהופל באש נ"מ מעל לבסיס. הדרך למטרה היתה קלה (הווטורים היו אחראים על הניווט) ומעניינת. עוברים בירדן בסוריה ועירק. כל הדרך מדבר אחד גדול.( אפילו לורנס  1  לא היה מתבייש במדבר כזה).

כשהווטורים משכו לכניסה, גילינו זוג הנטרים בהקפה וכל אחד הלך על אחד מהם. ההנטר שמס' אחד הלך אחריו נכנס לפיינל ואחר כך הלך סביב. כשמס' 1 עוזב אותו פעם אחת בגלל סכנת התנגשות עם אחד הווטורים, ופעם שניה בגלל אזעקת שוא שיושבים עליו.

מס' 2 הלך אחרי ההנטר שלו  דרומה לבסיס ולאחר כמה צרורות  חזר חזרה מעל לשדה להגנה.מס' 1 גילה הנטר  בגובה 4,000 מעל לשדה ונכנס עליו.הוא פתח באש בערך בטווח 350 כשההנטר מנסה לשבור.נראו מס' פגיעות ועשן  אבל כתוצאה מהצרור הארוך קיבל 1 הזדקרות מדחס  ונאלץ לעזוב את ההנטר.(ההפלה אושרה אחר כך ע"י אויר 4).בנסיון התנעה שני ובגובה נמוך יחסית יצא המטוס מההזדקרות  ואז גילה מטוס מיג 21 שסוגר על אחד הווטורים. את האזהרות של מס' 1 שמעו כולם פרט  לזה שישבו עליו שהמשיך בהקפת הצליפה.מזל שהמיג לא פגע.

המיג פנה חזרה לכיוון השדה, וכשניסה להתלבש על ווטור אחר  הצליח מס' 1 לסגור עליו בצרור קצר ולהפוך אותו ללפיד. בנוסף להפלה זו הצליח אחד הווטורים להפיל הנטר נוסף. על קרקע הושמדו ע"י הווטורים לפחות חמישה מטוסים נוספים (מיג 21 והנטרים) .

את הדרך חזרה עשינו בגובה רב כשהווטורים חוזרים בגובה נמוך  ותוקפים גם שיירה עירקית.גיחה מוצלחת (לפחות לדעת המבצעים) .כשמס' 1 חזר לטייסת  הורידו מייד את המגנט שלו מהלוח ושמו אותו מפקד טייסת תורן.זה צדק?

הערת המערכת:

1. הכוונה ללורנס איש ערב

 
לייבסיטי - בניית אתרים