נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:D.H.98  מוסקיטו FB.Mk.VI

יצרן: דה האוילנד, מפעל האטפילד, בריטניה

מספר ח"א הבריטי:SZ958


מוסקיטו 03 בטיסה

תולדות המטוס:

לאחר יצורו לפי חוזה מס' (o555/C.23(a של משרד האויריה הבריטי, קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי   ZS958 , הוצב בינואר  45 בטייסת 464 (אוסטרלית) ונשא  שם את הקוד SB-C. הטייסת עברה לצרפת בפברואר 45 ומטוסיה הופעלו מבסיס רוזייר אן סנטרס בתקיפות יום ולילה על מטרות גרמניות. ב-21 במרץ השתתף בתקיפת מטה הגסטפו בקופנהאגן. ב-17 באפריל עברה הטייסת לבסיס במלסברוק בבלגיה ושם הודממה ב-25 בספטמבר.

ב-28 בספטמבר 45 הועבר לטייסת 14 (שהיתה קודם לכן טייסת 143) בבסיס באנף ומשימותיה היו תקיפת ספינות. הטייסת הודממה   ב-31 במרץ 46.

לאחר שיצא משירות  הוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס' 51  וב-4 באפריל 48   נמכר לחיל האויר הצרפתי. כשיצא משירות היו רשומות  לשני מנועי המרלין 25 שלו  17:30 שעות והשני 16:10  שעות. הוא שומר והועמד במוסך בבסיס רנה תאריך השימור האחרון  היה ב-9 באוגוסט  49.

בשנת 51 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.

עם הגיעו, הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2103 . נמחה בתאונה ב-31 בינואר 54.

 
לייבסיטי - בניית אתרים