נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:D.H.98  מוסקיטו FB.Mk.VI

יצרן:סטנדרד מוטורס, בריטניה

מספר ח"א הבריטי:RF896


(ציור:אלכס יופה)

תולדות המטוס:

לאחר יצורו לפי חוזה 1680 של משרד האויריה הבריטי, קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי הבריטי    RF896.  הוצב בטייסת ההדרכה המבצעית מס' 8 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס פרייזרבורג שבמחוז אברדינשייר בסקוטלנד,ולאחר מכן הועבר לטייסת ההדרכה המבצעית מס' 132 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס איסט פורצ'ן , מזרחית לאדינבורו שבסקוטלנד.

לאחר סיום מלחמת העולם השנייה הוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס' 51  וב-8 בדצמבר 47  נמכר לחיל האויר הצרפתי. הופעל בלהק הקרב 1/6 "קורס" במלחמת הודו-סין.כשיצא משירות היו רשומות בספריו 106 שעות ו-50 דקות, ושני מנועי המרלין 25 שלו צברו האחד 112:30 שעות והשני 110:35  שעות. הוא שומר והועמד באחסנה תחת כיפת השמים. תאריך השימור האחרון  היה ב-21 בינואר  48.

בשנת 51 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.

עם הגיעו, ב-25 ביוני 51,הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2114.   נמחה בתאונה בתאריך 9 באוגוסט 55.
לייבסיטי - בניית אתרים