נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:מוסקיטו F.B.MK.VI 

יצרן:סטנדרד מוטורס, בריטניה

מס' ח"א הבריטי:RF848

תולדות המטוס:

המטוס יוצר תחת חוזה מס' 1680 במפעל  חברת סטנדרד מוטורס בקנלי, שיצר 1,066 מטוסי מוסקיטו מיוני 43 ועד דצמבר 45 .למטוס הורכבו מנועי רולס רויס מרלין 25.

הוצב בטייסת הקנדית מס' 404 של ח"א המלכותי הבריטי,שהחליפה את מטוסי הבופייטר שלה במטוסי מוסקיטו, והופעל בה לתקיפת אניות גרמניות ולליווי מטוסים ללוחמה בצוללות עד שהטייסת פורקה ב-25 במאי 45. ביוני 45 הועבר לטייסת הניו זילנדית מס' 489 בפיקודו של מפקד כנף ד.ה.האמונד, שהיתה מוצבת בבסיס ח"א המלכותי באנף, והיתה מיועדת להעברה ללחימה בזירת האוקינוס השקט, אולם לפני שהפכה למבצעית,נכנעה יפן והסתיימה מלחמת העולם השניה, והטייסת פורקה ב-1 באוגוסט 45 ומטוסיה הועברו לאחסנה ביחידה No.1FU .

הועבר לחיל האויר הצרפתי ב-27 ביוני 46.הופעל בלהק  GC1/6 "קורס" בבסיס דיז'ון. כשיצא משירות אוחסן תחת כיפת השמים בדיז'ון יחד עם מטוסי מוסקיטו אחרים.

משלחת אנשי אחזקה של חיל האויר הישראלי הגיעה לבסיס על מנת לבחור מטוסים עבור רכש לחיל האויר. המטוס נבחר , הוחזר לכשירות טיסה והועבר ארצה ב-21 במאי 51.

הוצב בטייסת העמק תחת מס' זנב 2120 ובה הופעל עד אשר  ניזוק בתאונה בתאריך 11 במאי 54.אישור מחיית המטוס נחתם ע"י מפקד ח"א בתאריך 15 בפברואר 55.
לייבסיטי - בניית אתרים