נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:D.H.98  מוסקיטו FB.Mk.VI

יצרן: סטנדרד מוטורס, בריטניה

מספר ח"א הבריטי:RF828

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, לפי חוזה מס' 1680 של משרד האויריה הבריטי,  קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי הבריטי    RF848.  הוצב בגף "B" של טייסת 333 (נורווגיה החופשית) 
ב-21 במרץ 45 וסומן שם בקוד KK. עבר תאונה בקטגוריה "AC" ב-3 באפריל 45 ונשלח למפעל דה הוילנד לתיקון.  ולאחר מכן הוצב ב-19 ביוני 45 בטייסת 334 (נורווגיה החופשית). יצא משירות ב-22 בספטמבר 45 והועבר ליחידת האחזקה מס' 51 לאחסנה.

ב-5 ביולי 46 נמכר לחיל האויר הצרפתי. כשיצא משירות היו רשומות בספריו 54 שעות ו-25 דקות, ושני מנועי המרלין 25 שלו צברו האחד 58:35 שעות והשני 07:40 שעות. הוא שומר והועמד באחסנה תחת כיפת השמים. תאריך השימור האחרון  היה ב-24 באפריל 48.

בשנת 51 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.

עם הגיעו ב-21 בפברואר 51, הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2134.   נמחה בתאונה בבסיס חצור בתאריך 18 ביולי 55.
לייבסיטי - בניית אתרים