נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:D.H.98  מוסקיטו P.R.Mk.XVI
 
יצרן:דה הוילנד, מפעל האטפילד, בריטניה
 
מס' הצי המלכותי הבריטי:NS742
 
תולדות המטוס:
 
יוצר לפי חוזה 555/C.23(a) מתאריך 17 במרץ 43, היצור הושלם ב-24 במרץ 44 וסופק לטייסת סיור של צבא ארה"ב שבסיסה היה בבריטניה, שימש לגיחות סיור מעל אירופה.

עם סיום מלחמת העולם השניה הוכנס לאחסנה ביוני 45 , לאחר מכן הועבר לזרוע האוירית של הצי המלכותי בבסיס לוסימות בתאריך 14 במאי 47.הוכנס לאחסנה  עד לשנת 1956 ולאחר מכן נמכר כעודפים.
 
נרשם בבריטניה כמטוס אזרחי ב-18 מאי 56 תחת אות הקריאה G-AOCJ ע"ש ר.א. שורט, שהיה סוחר בגרוטאות מטוסים מת'ארקסטון.
 
נרכש עבור חיל האויר יחד עם שני מטוסי מוסקיטו אחרים ונשלח לשיפוץ בהארן שבמחוז דורסט , וב-10 באוקטובר 56 בוצעה טיסת ניסוי ע"י טייס הניסוי של ח"א הוגו מרום.
 
הועבר ארצה בטיסה ב-30 באוקטובר 56 ע"י הטייס פטר נוק כשהוא נושא את אות הקריאה .4X-FDE אות קריאה זה היה שונה מאות הקריאה 4X-FDH  שהוקצה לו ב-31 באוגוסט 56.
 
לאחר הגעתו ארצה התגלה שלמטוס יש חרטום ותא טייס של מוסקיטו צילום אך גוף של מוסקיטו דגם 6, דבר שגרם קשיים בהתקנת המצלמות.
 
המטוס הופעל במשימות צילום בטייסת 115 בפיקודו של רס"ן דני שפירא עד שיצא משירות באוגוסט 58.
לייבסיטי - בניית אתרים