נכתב בידי ערן דובדבני ואבינעם מיסניקוב
לאחר אישור הצנזורה



עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים היו בטייסת הבינלאומית  רק שני ה"קרנפים" הראשונים. ב-14.10.73, במהלך המלחמה, הגיעו ארצה 12 קרנפים משומשים מדגם "C-130E" (שנקראו ברבות הימים קרנפי סדרה ג'). המטוסים שהגיעו במסגרת הרכבת האווירית (או עיסקת Nickel Grass), נחתו בזה אחר זה וחנו זמנית על מסלול 03 בנתב"ג, שהיה אז בשלהי סלילתו.

יכולנו להבדיל בין דגמי המשנה של המטוסים  בתא הטייס בעיקר ע"י מערכת מצפן מתקדמת יותר מדגם "C-12" בעמדת הנווט. המטוסים הגיעו עם שני הבדלים עיקריים ומשמעותיים משני המטוסים הראשונים שהגיעו, ושברבות הימים נקראו קרנפי סדרה א' עם קידומת 100: אלה ה'חדשים' היו בעלי מנועים חלשים יותר מדגם "T56-A-7", לעומת מנועי "T56-A-15" בדגם "H", ומעצורים חלשים יותר.

בנוסף לכך, על הגג, מעל תא הטייס, ניצבה לה אנטנה מרשימה בצורת גליל שחור, שהיתה שייכת למערכת "SKE- Station Keeping Equipment" שהאמריקאים לא הסכימו לתת כחלק מן העסקה. אנטנות אלו, לא רק שלא תרמו מאומה לטיסה, אלא "תרמו" לתוספת הגרר של המטוסים ולהגברת צריכת הדלק שלהם. רק לאחר מספר שנים, הוחלפו כל המנועים בדגם החזק יותר, הוחלפו מערכות הבלמים לחזקות יותר והוסרו האנטנות הנ"ל. בכך הושוו בסופו של דבר ביצועי קרנפי סדרה 300 לאלו של סדרה 100 הראשונים.

ההמראה במטוס מדגם "E" לפני הסבתם, ביום קיץ חם, הזכירה לצוותים, שהורגלו בעוצמתם האדירה של מנועי דגם "H" החזקים, את ההמראה במטוס ה"ענק" הישן שעדיין שירת בטייסת "הבינלאומית", ולרגע נשתכחה עוצמתו האדירה של ה"קרנף".

טייסת "הציפור הצהובה" הוקמה ביום הגעתם של 12 ה"קרנפים" במלחמת יום-הכיפורים, אך פעלה בתחילה מחדר מבצעים מאולתר שהוקם בחדר מפקד גף הדרכה בטייסת "הבינלאומית", ומפקדה הראשון היה סא"ל דוד פורת. רק לאחר המלחמה התארגנה הטייסת בצריפים שהיו בעבר מפקדת יחידת הקישור לתעשיות בצמוד לטייסת "הבינלאומית". המבצע הראשון שבו השתתפו הקרנפים שהגיעו היה הטסת נגמ"שים, כוחות  וציוד לסיני בלילה שבין 15-16 באוקטובר 73,וטיסות לשדה פאיד, בהן הוטסו כוחות, ציוד, פינויי פצועים והטסת חיילים ששירתו מעבר לתעלה לחופשות בארץ. המטוסים ביצעו תובלות והצנחות אין ספור והשתתפו במבצעי סיוע וחילוץ רבים,ביניהם במבצע אנטבה. חלקם הוצאו משירות וחלקם עדיין בשירות פעיל.

 
המטוסים שהגיעו במלחמת יום הכיפורים:

קרנף 301  דגם יצרן:382-8B מספר יצרן 4000 דגם ח"א ארה"ב C-130E-95-LM  מס' ח"א ארה"ב 64-0516 שנת יצור 1964.


הרקולס 64-0516 של כנף 313 בבסיס פורבס     קרנף 301 כפי שנראה במלחמת יום הכיפורים
                                                                                                                              
יוצר במפעל חברת לוקהיד שבמרייאטה במדינת ג'ורג'יה.התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 15.10.64 והוצב באוקטובר 64 בכנף ההצנחה (הבינונית) ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס סווארט שבמדינת טנסי.

בפברואר 66 הועבר לטייסת בכנף ההצנחה ה-4413 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס אוורו-פוביל בצרפת.

 
באוקטובר 66 הועבר לטייסת בכנף ההצנחה ה-64 (פיקוד האויר הטקטי)באותו בסיס.באוגוסט 67 השתנה כינוי הכנף ל"כנף התובלה הטקטית ה-64". מטוסי ההרקולס של הטייסת ביצעו פריסות לבסיס קלארק בפיליפינים ולבסיס מילדנהול בבריטניה.

באוקטובר 69 הועבר לטייסת בכנף התובלה ה-516 בבסיס פורבס שבמדינת קנזס, באפריל 70 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-313 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס. מטוסי הטייסת ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול ולבסיס מיין-ריין בגרמניה.

באוגוסט 73 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ליטל רוק שבמדינת ארקנסו ובאוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי ונשלח לישראל.

לאחר מלחמת יוה"כ הופעל במשותף ע"י טייסת הציפור הצהובה וע"י טייסת הפילים מבסיס ח"א בנתב"ג,למשימות תובלה והצנחה. יצא משירות בנתב"ג בשנת 2000 כשבספריו רשומות 12,037 שעות ו-7058 נחיתות. שימש במשך השנים כמקור לחלקי חילוף למטוסי הקרנף האחרים, ולבסוף הוצע למכירה ע"י סיב"ט במכרז מס' 40002307 מתאריך 18.1.09.המטוס נמכר לסוחר מתכות שגרט אותו והוביל את שאריותיו למחסניו.

 
קרנף 304  דגם יצרן:382-4B/8B מספר יצרן 382-4014 דגם ח"א ארה"ב C-130E-95-LM מספר ח"א ארה"ב 64-0528 שנת יצור:1964

יוצר במפעל חברת לוקהיד שבמרייאטה במדינת ג'ורג'יה.התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 1.12.64 והוצב בטייסת בכנף ההצנחה (בינונית) ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס סווארט שבמדינת טנסי.

בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף ההצנחה ה-4413 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס.ביולי 67 הועבר לטייסת התובלה הטקטית ה-62  בכנף התובלה הטקטית ה-64 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס.מטוסי ההרקולס של הטייסת ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה.

בנובמבר  69 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-516 (פיקוד האויר הטקטי)  בבסיס פורבס שבמדינת קנזס, במרץ 70 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-313 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס. מטוסי הטייסת ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול ולבסיס מיין-ריין בגרמניה.

ביולי 73 הועבר לטייסת התובלה ה-50 של כנף התובלה ה-314 (פיקוד התובלה האוירית הצבאי) בבסיס ליטל רוק שבמדינת ארקנסו.באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי ונשלח לישראל .

נכנס לשירות בטייסת הציפור הצהובה. במשך השנים הופעל גם ע"י טייסת הפילים. בין היתר הטיס סיוע לגומא שבזאיר ב-27.7.94  במסגרת מבצע "ניצני תקווה"  לעזרה לפליטים ברואנדה.

למטוס זה היתה התקנה מיוחדת שאיפשרה הצנחה  בטוחה מהרמפה האחורית, ולכן שימש כמטוס קבוע לאימוני הצנחות מסוג זה, בין היתר  של  לוחמי השייטת.  בערב ה-17.8.03, תקופה קצרה לפני  יציאתו משירות, בעת שהסיע על המסלול בשדה דב  לאחר הנחיתה, נשברה אחת מלהבי המדחף במנוע מס' 4, חדרה את גוף המטוס ויצאה מצידו השני. הצוות עצר את המטוס וביצע פינוי קרקעי.שני נוסעים נפצעו באירוע באורח קל ונוסע נוסף באורח בינוני. המטוס שוקם בתעשיה האוירית. יצא משירות , אוחסן בנתב"ג והוצא למכירה במכרז ע"י סיב"ט.


קרנף 304 בנתב"ג לאחר יציאתו משירות (צילום:מוני שפיר)

קרנף 305  דגם יצרן: 382-4B מספר יצרן 382-3913 דגם ח"א ארה"ב C-130E-95-LM מספר ח"א ארה"ב 63-7843 שנת יצור 1963.

קרנף 305 עם נחיתתו בנתב"ג בבסיס ח"א המלכותי קוטסמור, 2000

יוצר במפעל חברת לוקהיד שבמרייאטה במדינת ג'ורג'יה.התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 12.2.64 והוצב בכנף התובלה האוירית (כבדה) ה-1611 (שירות התובלה האוירית הצבאי) בבסיס מקגוויר שבמדינת ניו ג'רסי.בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית הצבאית ה-438 (שירות התובלה האוירית הצבאי) באותו בסיס וביולי 68 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית הטקטית ה-516 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דייס במדינת טקסס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה ולבסיס ריין מיין בגרמניה.

במאי 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-463 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דייס. מטוסי ההרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס צ'ינג צ'ואנג קנג בטאיוון ולבסיס טאקלי ובסיס יו-טפאו בתאילנד. באוקטובר 73 הורד ממצבת חיל האויר האמריקאי והועבר ארצה.


קרנף 307  דגם יצרן 382-8B מספר יצרן:382-3925 דגם ח"א האמריקאי C-130-95-LM  מספר ח"א ארה"ב:63-7855 שנת יצור:1963


יוצר במפעל חברת לוקהיד שבמרייאטה במדינת ג'ורג'יה.התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 6.3.64 והוצב בטייסת התובלה האוירית (בינונית)  ה-8 (שירות התובלה האוירית הצבאית) בבסיס הצי נורפולק שבמדינת וירג'יניה. בינואר 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית ה-316 בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס ריין-מיין בגרמניה, לבסיס צ'ינג צ'ואנג קאנג בטאיוון ולבסיס טאן סון נוט בויאטנם.באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והועבר לישראל.יצא משירות. נמכר ע"י סיב"ט לחברת קלסטרום האמריקאית בנובמבר 2000. נמכר לח"א של מכסיקו .הופעל תחת מס' זנב FAM 3612 מבסיס סנטה לוצ'יה.עדיין בשירות

קרנף 309  דגם יצרן 382-8B מספר יצרן:382-3943 דגם ח"א האמריקאי C-130-95-LM  מספר ח"א ארה"ב:63-7873 שנת יצור:1963


קרנף 309 באחד מבסיסי ח"א במלחמת יוה"כ קרנף 309 נוחת במסגרת תרגיל "ווגה 2011"

יוצר במפעל לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי ב-1.5.64 והוצב בטייסת התובלה האוירית (כבדה) ה-1611 (שירות התובלה האוירית הצבאית) בבסיס מקגווייר שבמדינת ניו ג'רסי. מטוסי טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס אינצ'רליק שבטורקיה.

בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה הצבאית ה-438 (שירות התובלה האוירית הצבאית) באותו בסיס ובאוגוסט 68 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית ה-316 בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה. מטוסי ההרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס ריין-מיין בגרמניה,ולבסיס האוורד שבפנמה.באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והועבר לישראל. עדיין בשירות.


 
קרנף 310    דגם יצרן 382-8B מספר יצרן:382-3993 דגם ח"א האמריקאי C-130-95-LM  מספר ח"א ארה"ב:64-0509 שנת יצור:1964

הרקולס 64-0509 . צולם בבסיס מקללן בשנת 1971 (Photo:Peter Mancus)
קרנף 310 בליין של טייסת הציפור הצהובה, נתב"ג, אוקטובר 73
(באדיבות אלי כהן)
צילום:אופיר הראל

יוצר במפעל לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי ב-22.9.64 והוצב בכנף התובלה (בינונית) ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס סווארט
שבמדינת טנסי. בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה (בינונית)  ה-4413 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס סטיוארט שבמדינת טנסי. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס אוורו-פוויל בצרפת.

באוגוסט 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה ה-64 שבבסיס סטיוארט. ביוני 67 השתנה כינוי הכנף ל-"כנף התובלה הטקטית ה-64" (פיקוד האויר הטקטי). מטוסי טייסת זו ביצעו פריסות  לבסיס מילדנהול בבריטניה.

בספטמבר 69 הועבר לטייסת  התובלה הטקטית ה-47 של בכנף התובלה הטקטית ה-313 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס פורבס שבמדינת קנזס. מטוסי טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס ריין-מיין בגרמניה ולבסיס מילדנהול בבריטניה.

באוגוסט 73 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-314 (פיקוד התובלה האוירית) בבסיס ליטל רוק שבמדינת ארקנסו. באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והועבר לישראל.עדיין בשירות.


קרנף 311  דגם יצרן  382-8B מספר יצרן 382-3940 דגם ח"א האמריקאי C-130-95-LM  מספר ח"א ארה"ב:63-7870 שנת יצור:1964


הרקולס 63-7870 בשירות ח"א האמריקאי
 
יוצר במפעל לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי ב-16.4.64 והוצב בטייסת התובלה האוירית (בינונית)  ה-8 (שירות התובלה האוירית הצבאית) בבסיס הצי נורפולק שבמדינת וירג'יניה. בינואר 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית ה-316 בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה. מטוסי ההרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס ריין-מיין בגרמניה, לבסיס טאצ'יקאווה ביפן, לבסיס האוורד בפנמה ולבסיס נה טראנג בויאטנם.

באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והגיע לח"א . יצא משירות. נמכר בשנת 2000 לחברת קלסטרום האמריקאית. נמכר לח"א של מכסיקו. הופעל תחת מס' הזנב FAM 3613 מבסיס סנטה לוצ'יה. יצא משירות ואוחסן.


בשירות ח"א המכסיקני


קרנף 312   דגם יצרן 382-8B מספר יצרן:382-3747 דגם ח"א האמריקאי C-130-95-LM  מספר ח"א ארה"ב:62-1796 שנת יצור:1963 .

הרקולס 62-1796 בח"א האמריקאי

יוצר במפעל לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי ב-6 במרץ 63 והוצב בטייסת בכנף התובלה האוירית (הכבדה) ה-1608 של פיקוד התובלה האוירית בבסיס צ'ארלסטון שבמדינת דרום קרולינה. בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה ה-437 באותו בסיס, בפברואר 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-316 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה.מטוסי טייסת  זו טסו  לפריסות לבסיס ח"א המלכותי מילדנהול שבבריטניה.

במרץ 68 הועבר לטייסת התובלה הטקטית ה-779 של כנף התובלה הטקטית ה-464 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס פופ שבצפון קרולינה שם נשא קוד זנב PR. מטוסי הטייסת ביצעו פריסות לבסיס ח"א המלכותי מילדנהול, לבסיס ריין-מיין בגרמניה, לבסיס צ'ינג צ'ואן קאנג בטיוואן ולבסיס קם רן ביי בויאטנם. ביוני 71 הועבר לכנף אימון הצוותים ה-4422 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ליטל רוק שבמדינת ארקנסו, וביולי 71 עבר לטייסת בכנף התובלה האוירית ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ליטל רוק.

באוקטובר 73 הורד ממצבת חיל האויר האמריקאי והועבר לישראל. יצא משירות.


קרנף 313  דגם יצרן 382-8B מספר יצרן:382-3880 דגם ח"א האמריקאי:C-130E-95-LM מספר ח"א האמריקאי: 63-7810 שנת יצור:1963

יוצר במפעל חברת לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה.התקבל בח"א האמריקאי בתאריך 4.12.63 והוצב בטייסת התובלה (הבינונית) ה-8 (שירות התובלה האוירית הצבאי) בבסיס אויריית חיל הים האמריקאי מופט שבמדינת קליפורניה. במאי 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-316 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס חא"א לנגלי שבמדינת פלורידה. מטוסי הטייסת ביצעו פריסות לבסיס טצ'יקאווה ביפן, לבסיס קם רן ביי ולבסיס נה טראנג בויאטנם.


הרקולס 63-7810 בשירות ח"א האמריקאי
באפריל 69 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-313 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס פורבס שבמדינת טקסס. מטוסי ההרקולס של הכנף ביצעו פריסות לבסיס האוורד בפנמה, לבסיס מילדנהול בבריטניה לבסיס רייט-פטרסון באוהיו ולבסיס ריין-מיין בגרמניה.

ביולי 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ליטל רוק שבמדינת אריזונה, ביולי 73 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-463 בבסיס דייס שבמדינת טקסס, ובאוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והגיע לח"א . יצא משירות כשבספריו רשומות 9,070 שעות טיסה והוצע למכירה ע"י סיב"ט. עדיין חונה בנתב"ג


קרנף 313 בצבעים האמריקאיים ועם סמלי טייסת הציפור הצהובה

קרנף 313 בנחיתה (צילום:ארזS) בנתב"ג לאחר יציאותו משירות (סיב"ט)

קרנף 314   דגם יצרן:382-8B מספר יצרן:382-3840 דגם ח"א האמריקאי: C-130E-85-LM מספר ח"א האמריקאי:63-7774 שנת יצור:1963

הרקולס 63-7774 של טייסת התובלה הטקטית ה-348 קרנף 314 בנחיתה

יוצר במפעל חברת לוקהיד במרייאטה שבמדינת ג'ורג'יה.התקבל בח"א האמריקאי באוגוסט 1964 והוצב בטייסת ההצנחה ה-348  של כנף ההצנחה (הבינונית) ה-516 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דאייס שבמדינת טקסס.מטוסי ההרקולס של טייסת זו נשאו את קוד הזנב DB וביצעו פריסות לבסיס אוורו-פוויל בצרפת ולבסיס מילדנהול בבריטניה.

ביוני 71 הועבר לטייסת אחרת בכנף זו שכינוייה שונה בינתיים ל "כנף התובלה הטקטית ה-516 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס קם רן ביי בויאטנם , לבסיס קלארק בפיליפינים ולבסיס ריין-מיין בגרמניה.

במאי 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה ה-463 (פיקוד האויר הטקטי) באותו בסיס. שם נשא את קוד הזנב "DB"מטוסי טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה. באוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והועבר לישראל.עדיין בשירות.


קרנף 316  דגם יצרן:382-4B מספר יצרן: 382-3932 דגם ח"א ארה"ב C-130E-95-LM מספר ח"א ארה"ב: 63-7862 שנת יצור:1963

קרנף 316 בנחיתה (צילום:ארזS)

יוצר במפעל חברת לוקהיד במרייאטה שבמדינת ג'ורג'יה.התקבל בח"א האמריקאי בתאריך 1.4.64 והוצב בטייסת התובלה האוירית (בינונית) ה-8 (שירות התובלה האוירית) בבסיס הצי נורפולק במדינת וירג'יניה.

באפריל 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-316 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס לנגלי שבמדינת וירג'יניה.מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס טאצ'יקאווה ביפן, לבסיס קם רן ביי בויאטנם, לבסיס מילדנהול בבריטניה, לבסיס מיין-ריין בגרמניה, לבסיס האוורד בפנמה,לבסיס צ'ינג צ'ואנג קנג בטאיוון, לבסיס טן סון נוט בויאטנם, לבסיס טאקלי , לבסיס נאקון פאנום ולבסיס יו-טפאו בתאילנד. ביולי 73 הועבר לפיקוד הלוגיסטי של ח"א האמריקאי בבסיס רייט-פטרסון שבמדינת אוהיו, בספטמבר 73 הועבר לבסיס רובינס שבמדינת ג'ורג'יה ובאוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והגיע לח"א עדיין בשירות.


קרנף 318  דגם יצרן: 382-44-05 מספר יצרן 382-3914 דגם ח"א האמריקאי C-130E-95-LM  מספר ח"א ארה"ב 63-7844 שנת יצור:1963.

יוצר במפעל חברת לוקהיד במרייאטה שבמדינת ג'ורג'יה לפי חוזה 33-657-8629. התקבל בח"א האמריקאי בתאריך 19.2.64 והוצב בכנף התובלה האוירית (כבדה) ה-1611 (שירות התובלה האוירית הצבאי) בבסיס מקגווייר שבמדינת ניו ג'רסי.בינואר 66 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-516 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דייס שבמדינת טקסס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה ולבסיס ריין מיין בגרמניה.

הרקולס 63-7844 בנחיתה (Photo:Richard Camm)

באפריל 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-374 (חיל האויר הפסיפי) בבסיס צ'ינג צ'ואן קנג שבטאיוון. מטוסי הרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס טן סון נוט בויאטנם. ביולי 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-463 בבסיס דייס. מטוסי ההרקולס של טייסת  זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה. באוקטובר 73 הורד ממצבת חיל האויר האמריקאי ונשלח לישראל.  עדיין בשירות.

בצבעים האמריקאיים ובסמלי טייסת הציפור הצהובה (צילום:יוחאי מוסי)


 






















 
לייבסיטי - בניית אתרים