נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-16A-10A-GD פייטינג פאלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס,ארה"ב

מספר יצרן:o6V-38

מס' חא"א:78-0345


נץ 249 של טייסת מגיני הדרום נבדק בדיקות אחרונות לפני ההמראה (באדיבות אופיר הראל)

תולדות המטוס:

מטוס זה יוצר לפי הזמנת חיל האויר האיראני תחת עיסקת Peace Zebra. עם הפילת משטר השאח באיראן הוקפאה מסירת המטוסים. המטוס הועבר לידי חיל האויר תחת עיסקת Peace Marbel I ונחת בבסיס רמת דוד בתאריך 23 במרץ 81.


 
נץ 249  (מימין) לאחר נחיתתו ברמת דוד,23.4.81 (באדיבות רענן וייס) צולם ברמת דוד ב-20.8.81 (באדיבות רענן וייס)

נקלט בטייסת אבירי הצפון והיה חלק ממבנה "אשכול"  של ארבעה ממטוסי הטייסת שתקפה (יחד עם רביעיה מטייסת הסילון הראשונה) את הכור גרעיני העירקי "אוסיראק" ליד בגדד במבצע "אופרה" ביום 7 ביוני 81.

כשהחלה טייסת אבירי הצפון לקלוט את מטוסי הברק, הועברו מטוסיה לטייסת הנגב שנפתחה מחדש בבסיס רמון.המטוס הועבר באפריל 87. כשנסגרה טייסת הנגב לקראת קליטת מטוסי הסופה הועברו מטוסיה במאי 2000 לטייסת נשר הזהב ולטייסת מגיני הדרום (טייסת הכנף המעופפת) בבסיס נבטים. המטוס הופעל בטייסת נשר הזהב ולאחר מכן הועבר במרץ 2003 לטייסת מגיני הדרום.


 
בשירות טייסת הנגב, תצוגה במוזיאון ח"א (באדיבות רענן וייס) בשירות טייסת הכנף המעופפת (באדיבות רענן וייס)
 
צולם ע"י אמיר שגב  אוקטובר 2010

יצא משירות ואוחסן בבסיס נבטים, משמש כמקור לחלקי חילוף.

בערוב ימיו... (צילום:שי פינקלמן)

 
לייבסיטי - בניית אתרים