נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:F-16A-1-GD פייטינג פלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס, ארה"ב

מספר יצרן:61-20

מס' חא"א:78-014.


נץ 702 בטיסת מבנה עם נץ 714 (באדיבות יואב אפרתי)

תולדות המטוס:

התקבל בח"א האמריקאי ב-3 באוגוסט 79.למחרת הוצב בכנף הקרב הטקטית ה-388 בבסיס היל ועל זנבו נצבע קוד הזיהוי "HL". ביולי 83 הועבר לטייסת אימון הקרב הטקטית ה-310 בבסיס לוק שבאריזונה וקוד הזנב הוחלף ל-"LF".


בשירות טייסת האימון הטקטית ה-310 בבסיס לוק

בנובמבר 89 הועבר לטייסת הקרב-ירוט ה-159 של כנף הקרב ה-125 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת פלורידה בבסיס ג'קסונוויל, וביוני 90 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-107 של כנף הקרב הטקטית ה-127 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת מישיגן בבסיס סלפריג'. טייסת זו שינתה ב-15 במרץ 92 את כינוייה ל "טייסת הקרב ה-107" ועל זנב המטוס נצבע הקוד "MI".

המטוס יצא משירות והועבר לאחסנה בבסיס המיחזור דייויס מונת'ן, ועם הגיעו קיבל את מספר המצאי AAFG0060.

נבחר להעברה לחיל האויר במסגרת עיסקת Peace Marbel IV , הוחזר לכושר טיסה והועבר ארצה בטיסה. נחת בבסיס חצור  ב-1 בספטמבר 74.והוטס ע"י טייסת עוף החול מהבסיס  עד שיצא משירות.


מוצג בתערוכה בראשון לציון לאחר יציאתו משירות
לייבסיטי - בניית אתרים