נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-16A-10-CF פייטינג פלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס, ארה"ב

מספר יצרן:61-113

מס' חא"א: 79-0328

תולדות המטוס:


נקלט בחיל האויר האמריקאי בתאריך 8.10.80. יום למחרת הוצב בטייסת האימון ה-4485 ונשא את קוד הזנב "OT". ביוני 92  הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-107  של כנף הקרב הטקטית ה-127 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת מישיגן ושם נשא את קוד הזנב "MI" ושימש כמטוסו של מפקד הכנף. יצא משירות וב-23.2.94 הוכנס לאחסנה במרכז האחסנה ומיחזור המטוסים AMARC שבבסיס דייויס מונת'ן באריזונה.קיבל שם את מספר המצאי AAFG0086. באוגוסט 94  הוצא משימור,הוחזר לכושר טיסה והורד ממצאי ח"א האמריקאי.

המטוס כפי שצולם ביום הגעתו לאחסנה בבסיס דייויס מונת'ן

ב-1.9.94 הועבר לישראל בטיסה במסגרת עיסקת  Peace Marbel IV.

נכנס לשירות בטייסת עוף החול בבסיס חצור. יצא משירות כשהטייסת נסגרה. הועבר לתעשיה האוירית.נראה שם לאחרונה ב-18.6.13

נץ 742 בתצוגה במוזיאון ח"א (באדיבות רענן וייס) נץ 742 (שני מימין) בשורת מטוסי נץ של טייסת עוף החול שיצאו משירות (צילום:אופיר הראל)
בתעשיה האוירית (באדיבות עידו אוריין)

 
לייבסיטי - בניית אתרים