נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-16A-10-GD  פייטינג פלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס, ארה"ב

מספר יצרן:61-162

מס' חא"א:79-0377

תולדות המטוס:

נקלט בחיל האויר האמריקאי ב-17 בפברואר 81. למחרת הוצב בטייסת הקרב הטקטית ה-429 בבסיס נליס שבמדינת נוואדה ושם נשא את קוד הזנב "NA". בשנת 1984 אירעה למטוס תאונה כשירד מהמסלול בנחיתה והתהפך. חולץ ושוקם.

בינואר 86 הועבר לטייסת אימוני הקרב הטקטית ה-63 בבסיס מקדיל ושם נשא את קוד הזנב "MC".בעת שירותו בטייסת אירעה לו תאונה שנייה לאחר שהמצערת נתקעה על 70% סל"ד מנוע בנחיתה. הטייס נטש והמטוס ירד מקצה המסלול. חולץ ושוקם שוב וכונה "Twice As Nice".הוחזר לטייסת.

באוקטובר 89 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-466 בבסיס היל ושם נשא את קוד הזנב "HI".בנובמבר 90 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה- 89 שהיתה טייסת מילואים בבסיס רייט פטרסון שבמדינת אוהיו, ושם נשא את קוד הזנב "DO", ואת הכינוי "City Of Youngstown" באותיות קטנות על חרטומו.ב-31 במרץ 94 יצא משירות והועבר לאחסנה בבסיס אחסנת ומיחזור המטוסים דייויס מונת'ן. עם שימורו ואחסנתו קיבל את מספר המצאי AAFG0123.


בשירות טייסת הקרב ה-89,ספטמבר 92 (Joris collection )

ביולי 94 נבחר להעברה לישראל במסגרת עיסקת Peace Marbel IV.הוצא משימור, הוחזר לכושר טיסה והועבר לישראל בטיסה. לאחר נחיתתו בחצור וביצוע ביקורת קבלה הוצב בטייסת עוף החול שפעלה מהבסיס.

מסיע בבסיס חצור, בצבעיו המקוריים (באדיבות רענן וייס) (באדיבות רענן וייס)
יוצא להמראה באירוע סגירת טייסת עוף החול (באדיבות רענן וייס)

יצא משירות כשנסגרה הטייסת ולאחר מכן הועבר לבסיס עובדה לאחסנה.
בבסיס עובדה



 
לייבסיטי - בניית אתרים