נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-16A-10C-GD פייטינג פלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס, ארה"ב

מספר יצרן:61-222

מס' חא"א:80-0501

תולדות המטוס:

נקלט בחיל האויר האמריקאי בתאריך 22 ביולי 81. הוצב בטייסת קרב בכנף הקרב הטקטית ה-8  בבסיס קונסאן בקוריאה הדרומית באוקטובר 81 ושם נשא את קוד הזנב "WP".באוקטובר 82 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-19 של כנף הקרב הטקטית ה-363  בבסיס שאו שבמדינת קרולינה הדרומית ושם נשא את קוד הזנב "SW". בנובמבר 84 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-430 של כנף הקרב הטקטית ה-474 (חיל האויר ה-12) בבסיס נליס שבמדינת נוואדה שם נשא את קוד הזנב "NA" ושימש לאימון מתקדם של טייסי קרב.


בשירות טייסת הקרב הטקטית ה-Photo:Don Mattner)19)

באפריל 89 , הועבר לכנף הקרב ה-57 בביה"ס לטייסי קרב בבסיס נליס שבמדינת נוואדה ושם שונה קוד הזנב ל-"WA".באוקטובר 89 הועבר לטייסת הקרב-ירוט ה-189  של כנף הקרב ה-124 בבסיס גוון שבמדינת איידהו וביוני 90 הועבר לטייסת הקרב ה-107 של כנף הקרב הטקטית ה-127 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת מישיגן בבסיס סלפרידג', ושם קוד הזבב שונה ל-"MI".

יצא משירות ב-19 במאי 94 והועבר לבסיס האחסנה והמיחזור דייויס מונת'ן, שם קיבל את מספר המצאי AAFG0166. נבחר להעברה לישראל , הוצא משימור ועבר ביקורת אחזקה, והועבר לישראל בטיסה. נחת בארץ  ב-26 ביולי 94.

נכנס לשירות בטייסת עוף החול בבסיס חצור. יצא משירות כשנסגרה הטייסת ואוחסן בחצור. לאחר מכן הועבר לתעשיה האוירית שם פורקו כנפיו והגאי הגובה שלו ולאחר מכן הועבר לבסיס תל נוף שם הוא מאוחסן.

 
לייבסיטי - בניית אתרים