נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:
F-16B-05-CF פייטינג פאלקון

יצרן:ג'נרל דינמיקס, פורת' וורת', טקסס

מספר יצרן:62-37

מספר חא"א:78-0111

תולדות המטוס:

נקלט בח"א האמריקאי בתאריך 4 במרץ 80. הוצב בטייסת אימון הקרב הטקטית ה-61 בה נשא את קוד הזנב "MC".בספטמבר 88 הועבר לטייסת בלהק הקרב הטקטי ה-184,באוקטובר 91 הועבר לטייסת בלהק הקרב הטקטי ה-162,הועבר לחיל האויר בעיסקת Peace Marbel 1 ב-29 בספטמבר 94.

המטוס קיבל את מספר הזנב 986  והוא עמד תקופה ארוכה מאחורי מוסך נץ בבסיס רמון. הועבר לתעשיה האוירית שם שופץ, ושימש כמטוס ניסוי והדגמה לחליפה אויונית מתקדמת בעלת ארכיטקטורה פתוחה  שבה שולבו רכיבים תוצרת אלתא,אלביט, אל אופ, אסטרונאוטיקס, ראדא,רפאל חטיבת מל"מ של התעשיה האוירית, רוקאר,התעשיה הצבאית, שחם אלקטרוניקה ואורביט.


נץ 986 בעת שעמד בטייסת תחזוקה בבסיס רמון (באדיבות שריאל שטילר)

המטוס כונה (F-16 ACE (Avionics Capabilities Enhancement וסומן במספר 313 ובאות הקריאה 4X-ACE.הוא כלל מכ"מ דגם EL/M-2032 של אלתא בעל יכולת מפתח סינטטי  SAR.

מטוס ה-F-16 ACE בטיסה (התעשיה האוירית)

ביצע את טיסת הבכורה במאי 2001. ההשבחה נבחנה ע"י ח"א אולם הוחלט שלא לבצעה ולרכוש כמות נוספת של מטוסי הסופה. התעשיה האוירית הציגה את המטוס בסלון האוירי בפריס והציעה את השבחת ה-ACE לח"א של ונצואלה אולם ממשלת ארה"ב הטילה איסור על כך.

המטוס יצא משירות בשנת 2004 ונמצא באחסנה פתוחה בתעשיה האוירית.


באחסנה בתעשיה האוירית (באדיבות עידו אוריין)



 
לייבסיטי - בניית אתרים