נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ספיטפייר LF.Mk.IXc

יצרן:ויקרס ארמסטרונג, בריטניה

מס' ח"א הבריטי:ML410

תולדות המטוס:


יוצר במפעל הצללים של ויקרס ארמסטרונג בקאסל-ברומביץ' , תחת חוזה B981687/39 הזמנה מ-28 במאי 42 ל-2190 מטוסים דגם V אך הושלם כדגם IX עם מנוע רולס רויס מרלין 66  ותחת מספר הזנב ML410 .

הועבר ליחידת האחזקה מס' 46 ב-25 באפריל 44 לקליטה והתקנות מבצעיות.הועבר לקולג' אווירונאוטי לאחר חודש,ולאחר מכן לטייסת 308 (פולנית) ב-15 ביוני 44.

באחת מטיסותיו בטייסת נחת המטוס נחיתת אונס ב-31 באוגוסט 44 , וספג נזק שניתן לתיקון (קטגוריה AC). הוא הועבר לתיקון בסניף הקולג' האווירונאוטי בחברת ווסטלנד ב-13 בפברואר 45.לאחר מכן אפשר לראות בכרטיס תולדות המטוס שהוא הוסב ע"י יחידה 3APU ב-26 באפריל 45 והועבר לכוחות ח"א המלכותי בים התיכון.

לאחר שהסתימה מלחמת העולם השנייה הוכנס לאחסנה ביחידת אחזקה 392 בברינדיזי שבאיטליה, והועבר לח"א האיטלקי ביוני 47 ושם הופעל בתחילה תחת מס' זנב ML410 ואח"כ תחת קוד MM4123.

נמכר לחיל האויר בשנת 1952 במסגרת עיסקה שכללה 35 מטוסים ,20 מנועים, וכמות קטנה של חלקי חילוף.שופץ בחברת אמברוסיני והועבר למרכז האחזקה הישראלי שנפתח בפוג'יה.לאחר מכן הוטס ארצה כשהוא נושא את הקוד 0600 ונחת בשדה התעופה לוד .בחיל האויר קיבל את מספר הזנב 2060  והופעל בקורסים לאימון מתקדם בטייסת 105 ברמת דוד .


ספיט 2060 בזמן העברתו לארץ (ציור:אלכס יופה)

המטוס אבד בתאונה בתאריך 28 בספטמבר 55.
לייבסיטי - בניית אתרים