נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ספיטפייר LF.Mk.IXc

יצרן:ויקרס ארמסטרונג, בריטניה

מס' ח"א הבריטי:ML416

תולדות המטוס:

יוצר במפעל הצללים של ויקרס ארמסטרונג בקאסל-ברומביץ' , תחת חוזה B981687/39 והועבר ליחידת האחזקה מס' 33 ב-1 במאי 44 לקליטה והתקנות מבצעיות.

הוצב בטייסת הקנדית 442 ב-13 ביולי 44. ב-10 באוגוסט 44 הועבר לחברת סקוטיש אויאיישן לביקורת ולאחר שבוע הוחזר לטייסת הקנדית 412.בספטמבר 44 נפגע בתאונה קרקעית כשכן הנסע של ספיטפייר MK280  מטייסת 414 קרס בנחיתה והמטוס החליק ופגע בו ובמטוס אחר.

ב-2.9.45 הועבר ליחידה FAAC וב-7.9.45 ל-1ATC,ומשם ל-MedAAF .הועבר לח"א האיטלקי ב-26 ביוני 47 ושם הופעל תחת מספר זנב MM4125.בתאריך 4 בספטמבר 48 אירעה למטוס תאונה,הטייס פרדריקו קאמפולייטי לא נפגע.

נמכר לחיל האויר בשנת 1952 במסגרת עיסקה שכללה 35 מטוסים ,20 מנועים, וכמות קטנה של חלקי חילוף.שופץ בחברת אמברוסיני והועבר למרכז האחזקה הישראלי שנפתח בפוג'יה.לאחר מכן הוטס ארצה ונחת בשדה התעופה לוד בתאריך 16.4.52.בחיל האויר קיבל את מספר הזנב.2062  והופעל בטייסת 107 ברמת דוד וגם בטייסת העקרב.

בתאריך 2 בדצמבר 54 התנגש בהסעה ברמת דוד עם מטוס הרוורד.סקר נזקים שנערך קבע שגוף המטוס מפותל ויש נזק בכנפיים ולפיכך אין אפשרות לתקנו. אישור מפקד חיל האויר למחיית המטוס נחתם בתאריך 12 במאי 55.

לייבסיטי - בניית אתרים