נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ספיטפייר LF.MK.IXc

יצרן:ויקרס ארמסטרונג,בריטניה

מס' ח"א המלכותי הבריטי:MA453

תולדות המטוס:

מטוס זה יוצר במפעל קאסל ברומביץ' של חברת ויקרס ארמסטרונג תחת חוזה B981687/39, הזמנה מ-28 בפברואר 42.הועבר ליחידת האחזקה מס' 33 לביקורת קבלה והתקנות מבצעיות ב-8 ביוני 43,משם הועבר ליח' אחזקה 52 ב-14 ביוני, פורק ונארז בארגזי עץ שהוטענו על האניה La Pampa ב-2 ביולי.האניה  הגיעה לנמל קזבלנקה שבמרוקו ב-14 ביולי והמטוס נפרק, הורכב והוצב בטייסת של פיקוד המזרח התיכון ב-1 בספטמבר 43, משם הועבר לטייסת הקנדית 421 בפיקוד צפון מערב אפריקה  ב-1 בנובמבר 43.

הורד ממצבת ח"א המלכותי ב-27 בינואר 44,לאחר שטייסו פ.סי. ג'ויס לא חזר ממשימה מעל סום אסטוארי..כנראה שהמטוס נחת נחיתת אונס וניזוק קשות אך תוקן  ביחידת אחזקה והוכנס לאחסנה באירופה,והוחזר למצבת ח"א המלכותי ב-21 ביוני 45.בכרטיס תולדות המטוס נמצאה הערה "הועבר לחיל האויר האיטלקי ב-3 במאי 46", בח"א האיטלקי  נשא את מספר הזנב MM4031.

המטוס יצא משירות יחד עם מטוסי הספיטפייר האחרים של ח"א האיטלקי בשנת 1950. נמכר לחיל האויר בשנת 1952 במסגרת עיסקה שכללה 35 מטוסים ,20 מנועים, וכמות קטנה של חלקי חילוף.שופץ בחברת אמברוסיני והועבר למרכז האחזקה הישראלי שנפתח בפוג'יה.לאחר מכן הוטס ארצה.

בחיל האויר קיבל את מספר הזנב 2086 והופעל  בטייסת 105 ברמת דוד שפעלה כטייסת אימון מתקדם. יצא משימוש  לאחר תאונה בשנת 1954.
לייבסיטי - בניית אתרים