נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:A-4H סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב


מספר יצרן:13940

מספר צי:155245


עייט 07 בדתק בבסיס רמת דוד (מקור:"היה חזק") כנראה מאותו אירוע:במרכז התמונה מסביר לאורחים:מפקד טייסת העמק סא"ל אוהד שדמי ז"ל (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס:
 
המטוס היה אחד מהמטוסים הראשונים שהגיעו ארצה ע"ג אניה ב-29 בדצמבר 68.הוא נפרק מהאניה בנמל הקישון והובל על פלטפורמה מיוחדת שהורכבה על משאית לבסיס רמת דוד ושם, ברחבת טייסת התחזוקה קולף ציפוי ה"קוקון",המטוס הוצא משימור, הורץ, בוצעה טיסת ניסוי והוא הוצב בטייסת העמק כשבתחילה סומן 07 ולאחר מכן 107.

המטוס נכנס לשירות מבצעי והשתתף בגיחות התקיפה של הטייסת בירדן.לאחר זמן קצר אירע אסון כשטכנאי חימוש שטיפל במטוס בדת"ק הפעיל בטעות את כיסא המפלט. הוא הועף לכיפת הדת"ק ונהרג. למטוס נגרם נזק במערכת ההפלטה ובחופה, וכסא המפלט נהרס.


צילום למזכרת של טייסי טייסת העמק לייד עייט 07 בעת החלפת מפקד הטייסת.עומדים מימין לשמאל - מלניק,בבן (עזרא דותן),אוורבוך, הניג, ידיד, שדמי, קורן, לא מזוהה, בסטר, הס, אולמן גדעון.כורעים מימין לשמאל - אולמן שמעון, לא מזוהה, רוביק, הדר, בהירי, סדן, ברנר, מילוא.
(באדיבות רענן וייס, זיהוי :יהודה קורן)

המטוס הועבר למוסך עייט בטייסת התחזוקה ותוקן,והיה אמור להשתתף במטס יום העצמאות ה-20 כמספר 4 במבנה,אולם טכנאי שמילא חמצן במערכת עשה זאת בידיים משומנות,ואז אירע פיצוץ שגרם לחור בכנף ולנזק בצנרת הדלק.מפקד טייסת התחזוקה סא"ל נוריק הראל אילתר צינור דלק מסעפת מבער אחורי של מטוס שחק, הנזק בכנף תוקן, בוצעה טיסת מבחן והמטוס השתתף במטס.

ביום 19 בפברואר 1969 אבד המטוס בתאונה.
לייבסיטי - בניית אתרים