נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן:מקדוננל דגלס,ארה"ב

מספר יצרן: 14436

מספר צי: 159516


באדיבות  ניר בן יוסף

תולדות המטוס:

נקלט בתאריך 24 בספטמבר 74 בטייסת העמק.  עם סגירת הטייסת כהכנה לקליטת מטוסי הכפיר הועבר לטייסת נשר הזהב בבסיס עציון.כשנסגרה זו לקראת קליטת מטוסי הנץ הועבר לטייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים.


בשירות טייסת העמק, לאחר נחיתה בבסיס רמת דוד (באדיבות רענן וייס)

בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה.

מסיע בבסיס חצרים,לפני ההשבחה (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו התקנת מציין לייזר בחרטום, וכן את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר".

עייט משופר 345 בהסעה (צילום:שי פינקלמן)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס משירות  עם תום עידן העייט בחיל האויר.מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ב-13 בדצמבר 2015 אך המטוס לא השתתף בו.

 
 

 
לייבסיטי - בניית אתרים