נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן:מקדוננל דגלס, אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14510

מספר צי: 159811


עייט משופר 357 בתצוגת יום העצמאות בבסיס תל נוף (צילום:אמיר שגב)

תולדות המטוס:

נקלט בטייסת הדרקון המעופף בבסיס תל נוף בתאריך 19 ביולי 76 שם הופעל כמטוס תקיפה .עבר עם הטייסת לבסיס נבטים בשנת 1984.עם סגירת הטייסת הועבר לטייסת הכנף המעופפת שם שימש לתקיפה וכמטוס אימון בקא"מ. כשנסגרה הטייסת  בשנת 2002 לקראת קליטת מטוסי הנץ הועבר לטייסת הנמר המעופף  בבסיס חצרים.


עייט 357 של טייסת הדרקון המעופף בתצוגה בבסיס תל נוף (באדיבות רענן וייס)

בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה. יצא משירות והועבר לאחסנה במוזיאון חיל האויר.

כהכנה להחזרתו לשירות  בוצעו במטוס שינויים שכללו את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"


בשירות טייסת הכנף המעופפת, מסיע בבסיס נבטים (באדיבות רענן וייס) (צילום:מוטי שווימר)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס משירות  עם תום עידן העייט בחיל האויר. ביום 13 בדצמבר 2015 שבו נערך מטס הפרידה של מטוסי העייט, הוצג המטוס בתצוגה הקרקעית.
לייבסיטי - בניית אתרים