נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן:מקדוננל דגלס,ארה"ב

מספר יצרן: 145176

מספר צי: 159818


עייט  משופר 387 בנחיתה (צלם לא ידוע)

תולדות המטוס:

נקלט בתאריך 5 בספטמבר 76 בטייסת נשר הזהב בבסיס עציון.הועבר לטייסת הדרקון המעופף וממנה לטייסת הכנף המעופפת בבסיס רמון ושימש לתקיפה ולאימון קא"מ. כשנסגרה הטייסת עבר לטייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים. בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה.

עייט 387 של טייסת הדרקון המעופף בהמראה חמוש בפצצות אימון (באדיבות רענן וייס) עייט 387 של טייסת הכנף המעופפת בטיסה

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו התקנת מציין לייזר בחרטום, וכן את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP       וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר".

יוצא לגיחה מסככה של טייסת הנמר המעופף (באדיבות רענן וייס) עייט משופר 387 בתצוגה (צלם לא ידוע)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר,יצא  המטוס משירות בהדרגה עם תום עידן העייט בחיל האויר. מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ב-13 בדצמבר 2015 והמטוס הוטס במבנה הרביעי.

עייט 387 ב"מסדר הסיום" בחצרים,13.12.15 (צילום:Starman)


לייבסיטי - בניית אתרים