נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן:מקדוננל דגלס, אל סגונדו, קליפורניה,ארה"ב

מספר יצרן:14446

מספר צי: 159526


עייט 389 יוצא לגיחה 

תולדות המטוס:

נקלט בטייסת נשר הזהב בבסיס עציון  בתאריך  7 במרץ 75. עבר לטייסת 
הכנף המעופפת בבסיס תל נוף.עבר  עם הטייסת לבסיס נבטים באוקטובר 83, שם הופעל כמטוס תקיפה וכמטוס אימון בקא"מ.עם סגירת הטייסת בסוף שנת 82  לקראת קליטת מטוסי הנץ הועבר לטייסת הנמר המעופף  בבסיס חצרים.

מחמשים את עייט 389 בטייסת נשר הזהב (באדיבות רענן וייס) יוצא לגיחה מעמדת ההמראה בחצרים (באדיבות רענן וייס)

 בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה. עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר".
 
עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס משירות  עם תום עידן העייט בחיל האויר.מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ב-13 בדצמבר 2015, והמטוס הוטס ברביעיה הראשונה.

עייט 389 ב"מסדר הסיום" בחצרים, 13.12.15 (צילום:STARMAN)
 
לייבסיטי - בניית אתרים