נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו,קליפורניה,ארה"ב

מספר יצרן:14455

מספר צי: 159535

תולדות המטוס:

נקלט בטייסת הדרקון המעופף  בבסיס תל נןף בתאריך 27 בספטמבר 76 שם הופעל כמטוס תקיפה. עבר עם הטייסת לבסיס נבטים ושימש לאימון בקא"מ וכמטוס תקיפה.עם סגירת הטייסת הועבר לטייסת הכנף המעופפת באותו בסיס ושימש לתקיפה ולאימון בקא"מ.עם הזמן, הושבח לנשיאת פצצות מונחות לייזר. עם סגירת הטייסת  בסוף שנת 2002  לקראת קליטת מטוסי הנץ הועבר לטייסת הנמר המעופף  בבסיס חצרים.


עייט 398 לאחר נחיתה בתל נוף (באדיבות רענן וייס) בעמדת ההמראה בבסיס נבטים  
בהסעה בבסיס נבטים (באדיבות רענן וייס) דוחפים למקום. עייט 398 חמוש בפצצות מונחות לייזר  (באדיבות רענן וייס)

בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה. עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

מסיע בחצרים לאחר נחיתה (צילום:Starman)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס משירות  עם תום עידן העייט בחיל האויר, מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ב-13 בדצמבר 2015 והמטוס הוטס במבנה החמישי.

ממריא למטס הפרידה,13.12.15 (צילום:שי פינקלמן)
לייבסיטי - בניית אתרים