נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם:TA-4H סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14080

מספר צי:157431

 
עייט 505 בנחיתה (צילום:Starman)

תולדות המטוס:

נקלט בח"א בטייסת העמק בתאריך 18 בדצמבר 69. שימש לתקיפה ולהסבה. סומן בתחילה במספר הזנב 45 ולאחר מכן 145 ששונה לאחר מלחמת יוה"כ ל-545.
במלחמת יום הכיפורים שימש לתקיפה וכבקר תקיפה טייסתי לצורך זיהוי והכוונה פנימי של מטוסי הטייסת התוקפים. בגיחות אלה המטוס היה עם שלושה  בידונים וצוות שכלל טייס צעיר במושב הקדמי ומילואימניק ותיק באחורי,ושהה זמן רב מעל המטרות, זיהה נ"מ ושיגורים ואיתר מטרות לתקיפה.לבסוף הועבר לטייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים שם שימש לאימון מתקדם.

תמונה למזכרת (באדיבות רענן וייס) בנחיתה ברמת דוד (באדיבות רענן וייס)
במגמת  מתקדם קרב בביס"ט (באדיבות רענן וייס) בעמדת ההמראה בדרך למטווח, חמוש בפצצות אימונים (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס מהשירות ואוחסן בבסיס חצרים.


(צילום:Starman)

תודתנו לסא"ל (מיל') רמי לוטן על העזרה בפרטים
לייבסיטי - בניית אתרים