נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה

פרטי המטוס:

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14297

מספר צי:158492



תולדות המטוס:

נקלט בחיל האויר בתאריך 30 בנובמבר 72. במלחמת יוה"כ שימש לתצפית ולטיווח ארטילרי ולאחר מכן שימש להסבה ולאימון קא"מ בטייסת נשר הזהב ובטייסת הכנף המעופפת ולאחר סגירתה בבסיס נבטים  בדצמבר 2002 לקראת קליטת מטוסי הנץ, הועבר לטייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים ושימש לאימון מתקדם.


בשירות טייסת הכנף המעופפת (צילום משה וינברג,באדיבות עמוס דור)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את ההרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, ועם תום עידן העייט בחיל האויר,
המטוס יצא מהשירות. מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ביום 13 בדצמבר 2015  והמטוס הוטס במבנה השני.

עייט 701 ב"מסדר הסיום" בבסיס חצרים,13.12.15 (צילום:Starman)
לייבסיטי - בניית אתרים