נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה

פרטי המטוס:

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14408

מספר צי:159102



תולדות המטוס:

נקלט בחיל האויר בתאריך 24 במאי 74. שימש להסבה בטייסת העמק, בטייסת נשר הזהב ולאחר מכן להסבה ולאימון קא"מ בטייסת הכנף המעופפת. עם סגירת הטייסת בבסיס נבטים בדצמבר 2002, הועבר לאימון מתקדם במגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה ולאחר מכן לאותן משימות בטייסת הנמר המעופף.


מכונאי טייסת נשר הזהב בצילום למזכרת עם טייסי עייט 703 בשובם מגיחה
(פייסבוק, חביב גדעוני)
חוזר מגיחה (באדיבות רענן וייס) בפריסה בבסיס ח"א התורכי (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר,. יצא המטוס מהשירות עם תום עידן העייט בחיל האויר.מטס הפרידה של מטוסי העיט נערך בתאריך 13.12.15.המטוס השתתף בתצוגה הסטטית.
לייבסיטי - בניית אתרים