נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14302

מספר צי:158497


(צילום:ד.ו.)

תולדות המטוס:

נקלט בח"א בתאריך 24 בינואר 73.שימש להסבה בטייסת אבירי הצפון, בטייסת נשר הזהב ובטייסת הכנף המעופפת שם גם שימש לאימון קא"מ.כשנסגרה הטייסת בבסיס נבטים בדצמבר 2002, הועבר למגמת קרב בביה"ס לטיסה ולאחר מכן לאחריות טייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים ושימש לאימון מתקדם.


בתמונה מלפני מלחמת יוה"כ (אז סומן 406) בלווית עייט 248 (באדיבות רענן וייס) בטייסת הכנף המעופפת,מסיע בבסיס נבטים (באדיבות רענן וייס)
במגמת מתקדם קרב בביס"ט (באדיבות רענן וייס) בתצוגה ברחבת גף מנועים שבטייסת התחזוקה בחצרים (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר,יצא המטוס מהשירות עם תום עידן העייט בחיל האויר. מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך בתאריך 13.12.15
לייבסיטי - בניית אתרים