נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה.


פרטי המטוס:

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14468

מספר צי:159548


(צילום:ד.ו.)

תולדות המטוס:

נקלט בח"א בתאריך 13 ביוני 75 בטייסת הדרקון המעופף. כשנסגרה הטייסת בבסיס נבטים הועבר לטייסת הכנף המעופפת שימש להסבה ולאימון בקא"מ. הועבר למגמת קרב בביה"ס לטיסה ולאחר מכן לאחריות טייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים ושימש לאימון מתקדם.


עייט 716 של טייסת הדרקון המעופף לאחר נחיתה (באדיבות רענן וייס) בסככה של טייסת הכנף המעופפת (Courtesy Ed Okun)
בדרך להמראה (באדיבות עמוס דור) ומזוית אחרת (באדיבות רענן וייס)
בסככה בחצרים בתקופה בה הופעל במגמת מתקדם קרב (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס מהשירות עם תום עידן העייט בחיל האויר.מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך בתאריך 13.12.15.

לייבסיטי - בניית אתרים