נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה


פרטי המטוס:

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14410

מספר צי:159104


עייט 723 יוצא לטיסה (צילום:אופיר הראל)

תולדות המטוס:

נקלט בח"א בתאריך 24 במאי 74.שימש להסבה ולאימון קא"מ בטייסת נשר הזהב והכנף המעופפת, כשנסגרה הטייסת בבסיס נבטים בדצמבר 2002, הועבר לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה"ס לטיסה ולאחר מכן במסגרת טייסת הנמר המעופף .


בטייסת נשר הזהב (באדיבות רענן וייס) בצבעי מגמת מתקדם קרב של ביה"ס לטיסה
בטייסת הכנף המעופפת (באדיבות רענן וייס) בטייסת הנמר המעופף, לפני ההשבחה לעייט משופר (באדיבות רענן וייס)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

בעת תידלוק באויר (מקור: Air International)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס מהשירות עם תום עידן העייט בחיל האויר,טיסת הפרידה של מטוסי העיט נערכה בתאריך 13.12.15 והמטוס הוטס בו במבנה הראשון.

עייט 723 ב"מסדר הסיום" בבסיס חצרים,13.12.15 (צילום:Starman)



לייבסיטי - בניית אתרים