נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, ארה"ב

מספר יצרן:13407

מספר צי:Bu.152019


מטוסי העייט E  סומנו לפני מלחמת יוה"כ  במספר תלת ספרתי כשהספרה הראשונה "2". זו הוחלפה לאחר המלחמה  בספרה "8". מטוס עייט 206 נשטף ע"י צוות הקרקע בדת"ק  במסגרת "יום ניקיון" שנערך בטייסת אבירי הצפון (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס:

המטוס הופעל כמטוס תקיפה בחיל הים האמריקאי. נקלט בטייסת ב-30 בינואר 67 הועבר לטייסת VA-153  "בלו טייל פלייז" בבסיס הצי אלמדה שבקליפורניה. ב-29 ביוני 68 הועבר לטייסת VA-125 בבסיס לימור בקליפורניה, ב-14 באוגוסט 69 הועבר לטייסת VA-216 על נושאת המטוסים "פורסטל" וב-30 באוגוסט 70 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMAT-102  ושם שימש לאימון טייסי סקייהוק של חיל הנחתים בבסיס יומה שבאריזונה.

ב-29 בספטמבר 70 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבפלורידה, בוצעה בו ביקורת אחזקה שבסיומה שומר בקוקון, נגרע ממצבת מטוסי הצי בתאריך 17 בפברואר 71 והועבר באניה עם מטוסי סקייהוק אחרים לישראל.

בחיל האויר הופעל לפני מלחמת יוה"כ בטייסת הדרקון המעופף  ובטייסת אבירי הצפון כשהוא מסומן 206, לאחר המלחמה שונה סימונו ל-806 והוא הועבר לטייסת הכנף המעופפת ולטייסת נשר הזהב.


עייט 806 של טייסת נשר הזהב מונף ע"י מנוף "גמל" כפי הנראה לאחר תאונת מחיתה (באדיבות רענן וייס)

נבחר כאחד מתריסר המטוסים שיועדו למכירה לחיל הים של ארגנטינה ולצורך כך הועבר לשיפוץ בתעשיה האוירית שסיומו נצבע באפור ואף הוקצה לו מספר זנב ארגנטינאי o3-A-306. עיסקת המכירה לא יצאה לפועל והמטוס אוחסן בתעשיה האוירית ומאוחר יותר הועבר לאחסנה בבסיס עובדה. נראה שם לאחרונה בינואר 2012
 
לייבסיטי - בניית אתרים