נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה,ארה"ב

מספר יצרן:13384

מספר צי:151996


(ציור:עמוס דור)

תולדות המטוס:

ב-1 במרץ 67 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMA-223 "בולדוגס" בבסיס צ'ו-לאי בדרום ויאטנם.ב-2 בדצמבר אותה שנה הועבר לטייסת VMA-221 "פייטינג פאלקונס" תחת פיקודו של קולונל פ.ה.ת'ארסטון באותו בסיס, ונשא שם את קוד הזנב "CF" ואת קוד החרטום "15".שימש למשימות תקיפה ואמנעה בלחימה במלחמת ויאטנם.


בשירות טייסת VMA-211, בסיס צ'ו-לאי, ויאטנם

ב-19 בינואר 70 הוחזר לטייסת VMA-223 שהועברה לכנף הנחתים השלישית  והוצבה בבסיס הנחתים אל טורו שבקליפורניה. ב-13 בנובמבר 70 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבפלורידה. עבר ביקורת, שומר בקוקון והועבר באניה ארצה.הורד ממצבת מטוסי הצי האמריקאי ב-8 במרץ 71.

נפרק מהאניה בנמל הקישון והועבר לבסיס תל נוף ושם, לאחר שבוצעה בו ביקורת קבלה במוסך עייט שבטייסת התחזוקה, הוצב בטייסת הכנף המעופפת תחת מס' זנב 208. השתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים ולאחר מכן הועבר לטייסת האיל המנגח תחת מס' זנב 808 ומשם למגמת מתקדם קרב של ביה"ס לטיסה.במשך שנות שירותו בוצעו במטוס שינויים רבים וביניהם החלפת התותחים ושינוי קצף במיכלי הדלק.


עייט 208 נדחף למקומו בדת"ק לאחר שובו מגיחת תקיפה במלחמת יוה"כ בשירות טייסת האייל המנגח,תצוגה בבסיס חצרים (באדיבות רענן וייס)

לאחר תקופה נוספת בטייסת נשר הזהב שיצא משירות הועבר לבסיס עובדה לאחסנה ולאחר כמה שנים הועבר למטווח חיל האויר בנגב ע"י מסוק CH-53E של אויריית חיל הנחתים האמריקאי. שרידי המטוס נראו במטווח לאחרונה באפריל 15.

עייט 808 בעת תרגיל סבב חימוש בטייסת נשר הזהב
(תמונה:נעים אברהם, מתוך פייסבוק)
במטווח ח"א בנגב (צילום:Starman)
לייבסיטי - בניית אתרים