נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה,ארה"ב

מספר יצרן:13411

מספר צי: 152023

תולדות המטוס:

נקלט ב-8 במאי 65 בטייסת התקיפה  VA-83 "רמפייג'רס" של הזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי שהיתה מוצבת בבסיס הצי אושאנה ועלתה על נושאת המטוסים "פורסטל",  שם נשא את קוד הזנב "AJ" ואת קוד החרטום "310". ב-28 במאי שנת 66 הועבר לטייסת VA-44 "הורנטס" שהתארגנה בבסיס הצי ססיל פילד,שם נשא את קוד הזנב "AD".


סקייהוק 152023 בתקופת שירותו בטייסת VA-83

ב-25 בינואר 67 הועבר לטייסת VA-106 "גלדיאטורס" על נושאת המטוסים "פורסטל" שם נשא את קוד הזנב "AA",-ב-19 באוגוסט 67 הועבר לטייסת VA-153 "בלו טייל פלייס (זבובים כחולי זנב) על נושאת המטוסים "קורל סי" ושם נשא את קוד הזנב "NL ". נושאת המטוסים פעלה במרץ 68 מול חוף קוריאה לאחר תפיסת ספינת הריגול האמריקאית "פואבלו" ע"י הצפון קוראנים.ב-19 במרץ 68 הועבר לביקורת אחזקה בסיס הצי אטסוגי ביפן, שם הוחלף קוד הזנב ב-"8A",ולאחר מכן הועבר לטייסת VA-94 "מייטי שרייק" על נושאת המטוסים "בון הום ריצ'ארד" שהשתתפה בקרבות מלחמת ויאטנם כחלק מכח המשימה CVW-5 ושם נשא את קוד הזנב "NF" ואת קוד החרטום "403".

ב-24 בנובמבר 1970 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבמדינת פלורידה,שם עבר שיפוץ, ב-12 באפריל 71 הורד ממצבת מטוסי הצי והועבר לישראל.

נקלט בטייסת הכנף המעופפת בתל נוף תחת מספר זנב 220. לאחר מלחמת יוה"כ שונה המספר ל-820. הועבר לטייסת נשר הזהב. לאחר מכן נבחר למכירה לחיל הים הארגנטינאי. לשם כך הועבר לתעשיה האוירית שם שופץ ונצבע בצבע אפור ואף הוקצה לו מספר זנב 3-A-307.


עייט 220 של טייסת הכנף המעופפת מסיע בתל נוף (באדיבות רענן וייס) בדת"ק טייסת הכנף המעופפת לפני מלחמת יום הכיפורים (באדיבות רענן וייס)

העיסקה לא יצאה אל הפועל והמטוס אוחסן בתע"א. נראה שם בשנת 87 וביוני 89.  הועבר לבסיס עובדה לאחסנה ולבסוף הועבר ע"י מסוק CH-53E "סופר סטליון" של חיל הנחתים האמריקאי לאחד ממטווחי חיל האויר בנגב ושם הופצץ באימונים של מטוסי ח"א..
לייבסיטי - בניית אתרים